utorok 13. júla 2010

Tvaroh od @honestky

11100_3880



CO POTREBUJETE:

2 litre mlieka
50-70ml kyslej smotany (ja pouzivam indicky domaci jogurt - dahi)
1 lyzica 5%-ho bieleho octu



AKO POSTUPOVAT:

Do hrnca naleje 1/2 litra mlieka a zohrejeme ho trosku, len aby bolo teple, nie horuce alebo ako @honestka pise vo svojom recepte "na letno". Do zohriateho mlieka pridame kyslu smotanu a dobre zamiesame.

K mlieku so smotanou prilejeme ostatne mlieko (musi mat izbovu teplotu), pridame ocot a dobre premiesame. Hrniec zakryjeme (nie celkom, pokrievku nechajte malicko odchylenu, aby mlieko nezacalo kysnut a do rana nezosmradlo) a nechame 1 alebo dva dni mlieko "sadnut". Kedze ja mam v kuchyni dost teplo, stacilo mi nechat mlieko "sadnut" len pocas noci, rano bolo pripravene na dalsiu upravu.

Rano mlieko zacneme na slabom ohni pomaly ohrievat, malo by dosiahnut max. 90st., ja som odskusala teplotu prstom. Ked sa mlieko a voda zacnu oddelovat, tvaroh klesne na dno a na vrchu sa tvori zltkava srvatka, hrniec odstavime z ohna a nechame poriadne vychladnut.

Potom vsetko zlejeme cez platno a zavesime, aby nam prebytocna tekutina odtiekla a vytvorila sa pekna hrudka.

11100_3874



Hotovy tvaroh skladujeme v chladnicke.


Dakujem @honestke za skvely recept!

1 komentár: