utorok 13. júla 2010

Tvaroh

11100_3880



ČO POTREBUJETE:

2 litre mlieka
50-70ml kyslej smotany (ja používam indický domáci jogurt - dahi)
1 lyžica 5%-ho bieleho octu



AKO POSTUPOVAŤ:

Do hrnca naleje 1/2 litra mlieka a zohrejeme ho troška, len aby bolo teplé, nie horúce alebo ako @honestka píše vo svojom recepte "na letno". Do zohriateho mlieka pridáme kyslú smotanu a dobre zamiešame.

K mlieku so smotanou prilejeme ostatné mlieko (musí mať izbovú teplotu), pridáme ocot a dobre premiešame. Hrniec zakryjeme (nie celkom, pokrievku nechajte máličko odchýlenú, aby mlieko nezačalo kysnúť a do rána nezosmrádlo) a necháme 1 alebo dva dni mlieko "sadnúť". Keďže ja mám v kuchyni dosť teplo, stačilo mi nechať mlieko "sadnúť" len počas noci, ráno bolo pripravené na ďalšiu úpravu.

Ráno mlieko začneme na slabom ohni pomaly ohrievať, malo by dosiahnuť max. 90st., ja som odskúšala teplotu prstom 🤷‍♀️. Keď sa mlieko a voda začnú oddeľovať, tvaroh klesne na dno a na vrchu sa tvorí žltkavá srvátka, hrniec odstavíme z ohňa a necháme poriadne vychládnuť.

Potom všetko zlejeme cez plátno a zavesíme, aby nám prebytočná tekutina odtiekla a vytvorila sa pekná hrudka.

11100_3874



Hotový tvaroh skladujeme v chladničke.


Ďakujem @honestke za skvelý recept!

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára