nedeľa 26. septembra 2010

Ako chytať kraby / How to catch a crab

Keď sme bývali prvé tri roky v domčeku a bola som práve tehotná, ochutnala som prvýkrát krabie mäso. Bolo to niečo úžasne dobré. Keďže som sa mohla vyhovoriť, že to nie ja, ale bábätko pýta krabie mäsko, tak sme ich mali dosť často. Vždy som sa chichotala s akou výzbrojou môj muž a chalani od nich z práce šli k moru. 

Počkali, kým sa zotmie, vzali baterky a umelé vedrá a šli na lov. Vedeli tam stráviť aj dve hodiny. Ja som zatiaľ urobila nejaké placky a starý muž založil ohník (na to on bol expert). Keď sa vrátili, syn starého muža kraby očistil a chlapci začali piecť klepietka v pahrebe. Kým sa klepietka piekli, vysvetlili mi ako tie rýchle potvorky chytajú. 

Treba si zobrať hrsť mokrého piesku do ruky, opatrne sa po tme prikradnúť ku krabovi, hodiť naňho celou silou piesok, takže nemôže utiecť a rýchlo chytiť a hodiť do vedra.

Tak na toto by som sa určite nedala. Ale po klepietkach som si vždy ešte veľmi dlho prsty oblizovala.

11100_5344


100_0829


100_0834




2 komentáre:

  1. krasne fotky, Miska! tie kraby maju nieco do seba. tiez mi ich bielucke masko velmi zachutilo,ked som ho prvy krat opacila. bolo to v Havane, po celodennom umornom chodeni, kade - tade. lahodne, jemne, stavnate. vratila si mi tu spomienku,dakujem :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Veru. Si pamatam ako sme raz Novy rok stravili u Sunila v praci. On musel makat a ja som nechcela byt sama doma s pol rocnou Salonkou. Tak sme sli s nim, sedeli sme vonku, od mora pofukoval studeny vietor, v decembri byva v noci chladno aj tu. A chlapci boli nachytat kraby a piekli v pahrebe. Hotove osolili, pokvapkali citronom, uplna parada :) To bol najlepsi Silvester :)

      Odstrániť