streda 22. septembra 2010

Zelenina až k vašim dverám / Vegetables to your door

V Indii je veľa vecí, na ktoré si treba zvyknúť, na ktoré si našinec možno nikdy nezvykne, ale aj veľa vecí, ktoré našinec u nás doma nezažije. India má aj svoje výhody. Jednou z nich sú tety, slečny, čo nosia na hlave prútené koše a predávajú zeleninu (ovocie, ryby...) tým spôsobom, že prídu až k vašim dverám.

11100_6696
moja zeleninarka...chodi ku mne uz 4 roky




Časom, keď si na seba zvyknete, chodia pravidelne, pýtajú sa, čo potrebujete priniesť z trhu a vyberajú to najkrajšie, čo sa vybrať dá. Či prsí, či ma skolí horúčka, vždy mám peknú, čerstvú zeleninu.

11100_6697

11 komentárov:

  1. to je úžasné! na to by som si vedela zvyknúť hneď! aj pre iný tovar :-)))

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Svagrina v Mumbai dlhe roky kupuje strukoviny, cukor a take bezne veci v jednom obchodiku. Za tie roky uz maju k sebe vzajomnu doveru, ona im len zavola co a kolko potrebuje, prinesu jej to domov (zadarmo!), ona zaplati a ma nakupene. Alebo v potravinach urobi nakup, da im adresu a na vecer jej to prinesu, aby ona nemusela vsetko niest (aj ked je autom hihi). Je to super, kedze pracuje 12hod. denne (okrem nedele) a nema az tolko casu.

    OdpovedaťOdstrániť
  3. tak to je fakt system ako sa patri!!! Vedia ako si uctit zakaznika! A potom ze India je zaostala!

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Uctit a hlavne udrzat. Zaostala je urcite v mnohom, ale nie len o tom to tu je. Taketo veci sa u nas nevedia, lebo je to "nezaujimave" :) To sa radsej kazdy pojde pozriet do Varanasi ako palia mrtve tela...to je uz len atrakcia, fakt.... tam ma urcite nikto nikdy nedostane! Kopec inych, lepsich veci na pozretie a spoznavanie.

    OdpovedaťOdstrániť
  5. No tak to by se i mi líbilo...to se někdo má,leží v pelíšku a zelenina u dveří...E.

    OdpovedaťOdstrániť
  6. v Egypte to funguje podobne, az na to, ze vacsinou ide dole pod oknom ujo s vozikom a zapriahnutym konikom, alebo oslikom a na voze ma zeleninku, ovocie a vahu a staci z okna zakricat, on Vam vsetko navazi, nachysta a bud si to len v kosiku vytiahnete k sebe hore cez okno, alebo si zidete dole, takto sa tu predava aj chleba, kolace, taktiez je vo vela obchodoch samozrejmost, ze si do bezneho obchodu zavolate,nadiktujete zoznam a nakup Vam donesu k dveram, hocikedy, kolkerazy, ked si clovek zmysli aj o polnoci, tak isto funguju aj lekarne, cize chory clovek nemusi ist nikam, lieky mu pridu priamo k dveram :-D v obchodoch su pri pokladniach chlapici, co Vam balia nakup a ked je treba odnesu az k autu, samozrejme , ze toto nechcu zadarmo v niektorych pripadoch....

    OdpovedaťOdstrániť
  7. Janke a tom vazeni a vytahovani zeleniny v kosikoch az do okna som pocula aj tu, ale nevidela som to zatial nikde :) Tiez chodia aj s vozikmi a vykrikaju od rana od 6 nazvy zeleniny, ktoru predavaju. Ale na tych vozikoch nemavaju dobry vyber a pocula som, ze je to odpad, cize to, co vytriedili, ked si trhovnici preberali zeleninu na predaj. Ale to plati u nas, v Egypte to tak byt nemusi. S tou lekarnou to tu funguje tak isto, ak si zavolas, prinesu ti lieky az domov. A ze zaostale krajiny :))

    OdpovedaťOdstrániť
  8. ale zas třeba musím zdůraznit, že už i u nás existují služby typu "zelenina až do domu". já takto zeleninku dostávám už nějakou dobu až ke dveřím. jsem z brna a tady bedýnky zajišťuje více lidí, v praze určitě také ;-)

    OdpovedaťOdstrániť
  9. Tak to je super.... casto to velmi pomoze, ked sa clovek nemusi pachtit na vsetky svetove strany, ked je toho na 1 den zrazu prilis vela.

    OdpovedaťOdstrániť
  10. Miska, tak toto by sa mi pacilo. V Anglicku tiez funguje donaskova sluzba. Su to najma velke obchodne retazce a rano , ked sa chytam do prace, tak chodia mlieckari a nosia mlieko v sklenenych flasiach. Samozrejme vsetko za poplatok:(

    OdpovedaťOdstrániť