Preskočiť na hlavný obsah

Sanabkine 2. narodeninky (Maslova torta s Parizskou plnkou)

Oslavili sme 2. narodeninky nasej mladsej dcerky. Veru uz druhe… strasne rychlo to ubehlo od vtedy, co som si ju niesla domov, spinkajucu; nas maly uzlicek stastia :)

Vzdy, ked sme oslavovali narodeniny starsej dcerky, boli sme bud v Mumbai alebo na Slovensku. V Mumbai je pekaren, kde robia krasne, a na chut uzasne torty, takze som to nechala vzdy na profesionalov.



A na Slovensku to bola moja mama a mama mojho bratranca, takze zasa som to nechala na profesionalky :)



Teraz som prvykrat taku nasu domacku tortu piekla ja. Netajim sa tym, ze na zakusky, plnky, torty a zdobenie som uplny antitalent :) Ale ked sa detom ocka rozjasnia a ocenia aj ten amatersky vytvor, mate pocit, ze ste naozaj vytvorili nieco vynimocne :)






Maslova torta s parizskou plnkou






SUROVINY:

Na korpus (mensia forma):
4 vajcia
200g hladkej muky (pouzila som muku Maida)
200g krystaloveho cukru
200g nesoleneho masla na pecenie
1 vanilkovy cukor
stipka soli
1 lyzicka prasku do peciva
1 lyzica kakaa
maslo na vymastenie formy

Na plnku:
350ml slahacky
4 x 33g horkej cokolady; 44%
3 lyzice jemneho krystaloveho cukru (pouzila som caster sugar)

Na ozdobu:
lentilky
dzem



POSTUP:

Korpus:
Maslo nechame zmaknut v miske. Pridame cukor a stipku soli a dobre vymiesame.

Potom pridavame vajicka po jednom a za kazdym, ked vajicko pridame poriadne vymiesame.

V miske zmiesame muku s praskom do peciva a kakaom. Postupne po lyzicach pridavame muku k maslovej hmote a vymiesavame cesto.

Formu poriadne vymazeme maslom. Cesto do nej nalejeme. Ruru vyhrejeme na 175-180 stupnov. Pecieme 45-50 minut (podla toho ako vasa rura pecie, treba podla toho regulovat cas).


Plnka:
Slahacku nad vodnym kupelom spolu s nalamanou cokoladou a cukrom privedieme do varu, ale nevarime. Hned ako sa nam urobia bublinky, vypneme a odstavime z ohna. Dobre ju premiesame s cokoladou a cukrom a nechame vychladnut. Robime ju den vopred, najlepsie vecer a na noc ju nechame v chladnicke.

Druhy den ju vyslahame bud rucne alebo mixerom.


Zdobenie:
Korpus rozrezeme. Spodnu cast natrieme tenkou vrstvou dzemu. Na dzem natrieme slahackovu plnku a prikryjeme vrchnou castou korpusu. Celu tortu natrieme zvysnou plnkou a vrch ozdobime lentilkami.




Vsetko najlepsie Bobcek nas :)

Komentáre

  1. no a čo hovorili dievčatá? chutilo im? a mužíček? to je najdôležitejšie, či ocenia blízki :-)
    (keď už my nemôžeme ochutnať...)

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Miško,pěkně se Ti dort povedl a byl moc dobrý,Sanabka měla určitě radost a pořádně jste to oslavili..náš malý měl v srpnu 2 roky a ten chtěl jen zapalovat a sfoukávát svíčky na dortu nic jiné ho nezajímalo.E.

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Torticka vsetkym chutila :) Malinkej sa pacila, aj ked sviecok sa bala.

    OdpovedaťOdstrániť

Zverejnenie komentára