pondelok 17. januára 2011

Baba Ghanoush (s vylepšením) / Baba Ghanoush with the twist

Baba ghanoush with the twist



ČO POTREBUJETE:

2 stredne veľké baklažány
2 lyžice tahini pasty alebo veľká hrsť kešu orechov (toto je to vylepšenie)
1-2 lyžice šťavy z citróna
soľ
3 strúčiky cesnaku
1/3 lyžičky mletej rímskej rasce
mleté čierne korenie 
petržlenová vňať (najlepšie čerstvá)
olivový olej


Baba ghanoush with the twist



AKO POSTUPOVAŤ:

Baklažány umyjeme, popicháme vidličkou a v pekáči pečieme asi 30minút na 220-250st. Vychladnuté prekrojíme a dužinu vyberieme. Môžeme ich miesto pečenia dať priamo na plameň, ak máme plynový sporák a postupovať ako pri bharte. Dužinu z baklažánov v miske vidličkou roztlačíme. 

Pridáme mletú rímsku rascu, nastrúhaný cesnak a šťavu z citróna a dobre premiešame. 

Pridáme tahini pastu (alebo kešu orechy, ktoré sme si na pol hodinky namočili vo vode a potom s troškou vody rozmixovali na pastu), soľ, mleté čierne korenie a znova dobre premiešame. 

Pridáme petržlenovú vňať (ja som použila koriandrovú, petržlenovú u nás nemajú) a premiešame. 

Do hotového dipu v strede urobíme jamku a do nej nalejeme troška olivového oleja, ktorý do dipu zamiešame tesne pred podávaním. 


Baba ghanoush with the twist


Podávame s arabským chlebom Pita alebo pečivom.

6 komentárov:

  1. Och, tuto natierku mam velmi rada, ale nikdy som ju nerobila lebo som si vzdy myslela, ze to je strasne zlozite. Avsak dnes som sa poucila, a zaroven inspirovala.

    No predtym, ako zacnem doma experimentovat, chcela by som sa spytat na dve veci: myslis ze by sa sesamove semienka na tahini dali pomliet na mlynceku na maso? Ja ziaden mensi mlyncek nemam... A tiez: co je rimsky kmin za korenie? Ja uz dlho na Slovensku nezijem, a nemozem si spomenut co by to mohlo byt. Mozno "caraway seed" (rasca), a ci "cumin"?

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Ahoj Janka,
    sezamove semienka s olejom neviem ci by sli zomliet na masovom mlynceku, mozno skor v takom na omacky?? Naozaj neviem. Rimsky kmin je "cumin".

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Musim sa Ti Miska za tento recept podakovat,robim ho stale do blba a neviem sa toho dojest...tak isto za Tahini pastu,tu mam v zasobe stale v chladnicke,pouzivam ju namiesto masla na chlieb,fakt skvele,vyskusala som ich viac receptov,ale tieto su najlepsie.....
    Mariana

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Myslim, že sa nemýlim - rímsky kmín je rímska rasca. Pre istotu skontroluj , Miška :-) pekné dni všetkým

    http://zena.sme.sk/c/4358555/rimska-rasca-milovana-i-nenavidena.html

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Dadka, mas pravdu :) Len som raz bola sprdnuta, ze rimsky kmin je cesky vyraz, ma byt rasca, tak si na to davam pozor. Inak je to to iste a zaroven anglicky cumin a hindi jeera alebo zeera :)

      Odstrániť