utorok, 25. januára 2011

Pečené houby líného kuchare

Šárkin blog som objavila už dávno, ešte pred tým ako som ja sama začala blogovať o jedle. Dovtedy som si myslela, že blogy s receptami a naozaj kvalitnými, peknými fotkami u nás neexistujú a vždy musím hľadať len na anglicky písaných stránkach. Keď na mňa blikol z obrazovky ten jej a ja som rolovala nadol od jednej fotky k druhej, len som v nemom úžase pozerala, čo som to našla a kam som sa to doklikala….. Fotografie sprevádzajúce recepty sú úžasné! A skúste sa začítať do písmenok…. Myslím, že z každého článku si každý odnesie kúštik…. možno rady, možno inšpirácie a celkom určite kúštik úsmevu.


Tak napríklad už len tento originálny nápad na privítanie nečakanej návštevy – Polárni dort. Nezabudnite ale, že s jeho realizáciou musíte počkať, kým bude poriadna, mrznúca zima a pár metrov snehu za oknami :) Alebo sa vám možno bude pozdávať recept na Pštrosí vejce, Králik z Normandie, či Slunce-seno-jahodové knedlíky. Prezerám práve jej stránky a mám VEĽKÝ problém vybrať pre vás tých pár receptov na prekliknutie. Najradšej by som ich sem napísala všetky, ale radšej vás pošlem priamo k nej na "návštevu" a vy sa kochajte, čítajte a keď s tým skončíte, som si celkom istá, že od počítača budete odchádzať s už sľubovaným úsmevom.

Ja som vyskúšala recept Pečené houby líného kuchare. Zaujal ma viac ako iné asi práve tým názvom. Posledných pár dní ma akosi tá vareška nelákala a hľadala som niečo rýchle, s čím nie je veľa práce v kuchyni, a predsa si na tom môžeme pochutiť.



Pečen
é houby líného kuchare


Pecene houby lineho kuchare




CO POTREBUJETE:

maslo, ghee alebo olivový olej (na vymazanie nádoby na pečenie)
1 veľká cibuľa
200g šampiňónov
rímska rasca
soľ
mleté čierne korenie
sušená bazalka
1 lyžica horčice
50ml kuracieho vývaru
200ml sladkej smotany
1 plochá lyžica hladkej múky (použila som Maida)


Pecene houby lineho kuchare



AKO POSTUPOVAT:

Zapekaciu nádobu vymažeme maslom, ghee alebo olivovým olejom (ja som použila ghee). Uložíme vrstvu nasekanej cibule a na cibuľu uložíme na väčšie kúsky nakrájané šampiňóny. Ak sú maličké, nekrájame ich.

Pecene houby lineho kuchare


Osolíme ich, pridáme bazalku, čierne korenie, rascu a dáme ich piecť do rúry, ktorú sme vyhriali na 200st. Pečieme 15 minút.

Pecene houby lineho kuchare


V miske spolu zmiešame smotanu, horčicu, kurací vývar a múku. Po 15 minútach pečenia huby vyberieme a prelejeme smotanou. Dáme piecť na ďalších 10 minút.

Pecene houby lineho kuchare


Najvhodnejšou prílohou je klasický chlieb. Šárka mala úplnú pravdu, keď písala, že najlepšia časť je tá, kde ním vytierame šťavu z pekáča…..


Dúfam, že som vás aspoň trošku navnadila a teraz nakuknite k Šárke “pod pokličku” http://dolcevita.blog.cz/ a http://www.gurmanka.cz/

2 komentáre:

  1. a toto poznate? http://www.mydiversekitchen.com/ zaujal ma uz len ten nazov a smerovanie, ked som si na vas spomenula.-) farfalla

    OdpovedaťOdstrániť