štvrtok 3. februára 2011

Crêpes podľa Julie Child

Keďže som ešte čerstvo očarená filmom "Julie & Julia", nemohla som dlho čakať vyskúšať aspoň jeden jednoduchý recept podľa Julie Child . . . sú vynikajúce!





ČO POTREBUJETE (na 12ks):
(Hrnček, ktorý som použila ako odmerku na suroviny má objem 280ml.)
1 hrnček mlieka
1 hrnček vody
4 vajíčka
štipka soli
4 lyžice rozpusteného masla
2 hrnčeky hladkej múky
olej na vysmážanie palaciniek





AKO POSTUPOVAŤ:

Do misky vlejeme mlieko a vodu, pridáme vajíčka a štipku soli. Pridáme preosiatu múku a roztopené maslo na najvyššej rýchlosti mixérom miešame cesto 1 minútu.

Ak sa na stenách misky usadí múka, zotrieme ju do cesta a mixujeme ďaľšie 2-3 sekundy. (Dá sa to samozrejme vymiešať aj ručne, tak som to robila aj ja.) Misku s cestom uzavrieme a odložíme minimálne na 2 hodiny do chladničky. Cesto je krásne hladké a krémové.

11IMG_3154


Potom si panvicu dáme zohrievať. Potrieme ju olejom a zohrievame dovtedy, kým sa z nej nezačne troška dymiť. V tom momente ju zoberieme do ruky a do jej stredu vylejeme naberačku cesta. Hneď ho rozlievame krúživými pohybmi po panvici, rovnomerne, aby nám vznikla tenká palacinka. Panvicu vrátime na oheň a palacinku pečieme 60-80 sekúnd, potom ju obrátime a pečieme asi 1/2 minúty z druhej strany (alebo z oboch strán dohneda; nestopovala som to).

1





Ak sa vám cesto bude zdať hustejšie, pridajte vodu (nie mlieko), ale len po lyžicách, neprilievať príliš veľa vody naraz. Za každou lyžicou dobre vymiešať.




9 komentárov:

  1. vypadaji moc pekne :) film Julie and Julia se mi taky moc libil...určite skvela inspirace pro tebe Michi :)

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Inspirujuce urcite!! Len tazko zohnatelne suroviny vacsinou :(

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Miška, ten film milujem a palacinky tiež, zvlášť v tvojom prevedení, určite vyskúšam asi už túto sobotu.

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Máš je úžasně tenounké! Mňam :) Už jen přihodit nějakou marmeládu a je to :D

    OdpovedaťOdstrániť
  5. Ahojte, ak by som mohla poradiť, tak najprv vymiešame múku s vodou a mliekom.Vidličkou do hladka..nepotrebujeme ani šľahač a ani mixér ,ide to veľmi ľahko. Muka s vajíčkom sa ťažko mieša .Potom pridať ostatné ingrediencie..fakt výborne chrumkavé ako od starej mamy..mňam :-D

    OdpovedaťOdstrániť