utorok, 8. februára 2011

Kuracie v kokosovo-arašídovej omáčke

Troška som improvizovala zo surovín, čo som mala doma.


Kuracie v kokosovo-arašídovej omáčke



ČO POTREBUJETE:
 (Objem hrnčeka, ktorý som použila ako odmerku má 280ml.)

1/2 hrnčeka nesolených arašídov
1 sušená červená čili paprička
1 lyžička mletého koriandru
200ml kokosového mlieka
50ml vody

1 plná lyžica ghí
3 kuracie stehná s kĺbom; vykostené
3 menšie cibule
soľ
1 paradajka
1 lyžička garam masala
hrsť sekanej koriandrovej vňate


Kuracie v kokosovo-arašídovej omáčke



AKO POSTUPOVAŤ:

Na suchej panvici opečieme arašídy a sušenú čili papričku do hneda, uvoľní sa krásna vôňa počas opekania. Potom oheň vypneme a na horúcu panvicu pridáme mletý koriander, premiešame a zalejeme kokosovým mliekom. Dobre premiešame a necháme vychládnuť. Vychládnutú zmes rozmixujeme spolu s nakrájanou paradajkou a 50ml vody na kašu.

Kuracie v kokosovo-arašídovej omáčke


Vo woku zohrejeme ghí, orestujeme nadrobno nakrájanú cibuľu tak, aby bola priesvitná. Potom cibuľu vareškou posunieme nakraj woku a pridáme kuracie mäso nakrájané na kúsky. Keď ho vložíme do panvice, nemiešame ho, necháme ho na silnom ohni opiecť asi 4 minúty z jednej strany, potom mäso obrátime a opečieme bez miešania z druhej strany. Pridáme soľ, nakrájanú paradajku a garam masala, premiešame. Pridáme arašídovú kašu, premiešame a na miernom ohni, zakryté povaríme ďalších 10 minút. Hotové jedlo posypeme koriandrovou vňaťou.

Kuracie v kokosovo-arašídovej omáčke

38 komentárov:

  1. juuj, to jedlo vonia až sem Michaelka :-)
    nezvyčajné koreninky pre našu oblasť,
    to je ryža? to čo podávaš ako prílohu? lebo sa mi zdá nejaká veľkozrnná.

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Ano to je dusena Basmati - dlhozrnna ryza.

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Mňam,mňam tak toto musím vyskúšať!

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Miška... dokonalosť sama na tanieri... čo sa týka surovín, korenín, farieb, vôní... radosť nazrieť do Tvojich receptov a nechať sa inšpirovať - ďakujem za skvelý recept, ukladám a raz isto skúsim :o)

    OdpovedaťOdstrániť
  5. Krásný recept! Přímo volá po ochutnání. A jak jsem koukala, máš tady toho k ochutnání ještě hodně. :-)

    OdpovedaťOdstrániť
  6. Dakujem Alenka, som rada, ze sa ti recepty pacia, ak budes nieco skusat, daj mi vediet ako chutilo (alebo aj nechutilo!) :)

    OdpovedaťOdstrániť
  7. Mnam, mnam, toto vyzera ohromne chutne. Bravo!

    OdpovedaťOdstrániť
  8. Mnaaam, toto som teraz objavila!! Ja mam velmi rada kombinaciu kuracie prsia a kokosove mlieko ale tie arasidy, fiiiha, to urcite vyskusam, uz teraz sa tesim na ten zazitok!!

    OdpovedaťOdstrániť
  9. Michaela,zase vyborne!!!Som akurat chilli vynechala kvoli dcerke,ale myslim,ze na chutnosti tejto dobroty to neubralo.
    Dakujem a peknu nedelu prajem!

    OdpovedaťOdstrániť
  10. To som velmi rada, ze vam chutilo :) aj ja prajem peknu nedelu a prijemne cele adventne, predvianocne obdobie :)

    OdpovedaťOdstrániť
  11. tiež som vynechal čili kvoli detom. kokosové mlieko som nahradil strúhaným kokosom a rozmixovaným spolu s arašidmi, ryžu pohánkou, no ale dobrota náramná. aha, a keby ešte toho čerstvého koriandra, začnem ho pestovať... takže vďaka, budem sa inšpirovať aj nabudúce.

    OdpovedaťOdstrániť
  12. Miška, ja zbožňujem takéto papanie, mňam, mňam :)) a Ty tu máš takýchto úžasn ostí toľkooo, joj :)))

    OdpovedaťOdstrániť
  13. Chicken and peanut sauce....a wonderful combination that my entire family loves.

    OdpovedaťOdstrániť
  14. We love this combination as well :) thanks for stoping by and leaving a comment Sarah :)

    OdpovedaťOdstrániť
  15. jsem ráda že jsem přes tvůj komentář našla tyto stránky. Indická kuchyně je pro mě pole neprobádané, ráda se nechám inspirovat.

    OdpovedaťOdstrániť
  16. Právě se oblékám a jdu si pro ty arašídy a kuřecí maso, jinak všechno ostatní už doma mám. Už se moc těším až budu jídlo připravovat.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Jejda, chybí podis :D Jarka

      Odstrániť
  17. Som zvedava ako vam bude chutit. Dufam, ze vas chut nesklame :) Dajte mi urcite vediet ako dopadla ochutnavka.

    OdpovedaťOdstrániť
  18. Tak musím napsat, že jídlo bylo VÝBORNÉ, manželovi moc chutnalo, takže dneska si ho děláme znova (zbylo nám kokosové mléko). Ještě mám problém jak si udělám tamarindovou pastu?

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Tak som cakala, ze ako to dopadlo, uz som aj tremu mala, ze asi vam to nechutilo :)) ale teraz sa tu tesim! Dakujem za odskusanie a som velmi rada, ze vam doma chutilo :) Tamarindovu pastu kupujem hotovu, ked ju chcem pouzit vzdy tak pol lyzicky az lyzicku rozpustim v troche vody a tak pridam.

      Odstrániť
  19. Tak tohle je blog, který naprosto pohltil moje večerní předsevzetí, že už po 19 hodině nebudu nic jíst! ;-) Indickou kuchyni miluju, ale neumím ji vařit. Ale pozor! To se od teď změní! Objevila jsem totiž "receptyzindie1" a to je už teď jasná věc, že odsud se nehnu a budu se učit! ;-) Úplně mi to tu přes monitor zavonělo...
    Giveaway

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Tak to sa velmi tesim :)) Pokracovanie blogu najdes na www.receptyzindie2.com kde najdes viac indickych receptov, nech sa dari a chuti :)

      Odstrániť
  20. Ahoj Miska, pisem Ti sem, lebo neviem najst, kde sa da nejako vseobecne reagovat. Tvoje stranky su uzasne a hlavne mas moj obdiv pre tvoje zivotne rozhodnutie usadit sa v Indii. Minuly rok sme s kamaratkou stravili v Indii tri tyzdne cestovanim (juh)takze niektore tvoje pribehy mi pripominaju, co sme videli a zazili. Ja som sa prestahovala do Talianska kvoli priatelovi, ale tak daleko aby som bola si ani neviem predstavit. Ak by si mala chut obcas si pokecat(majkabys@hotmail.it - to je moj kontakt aj na facebook) budem velmi rada. A teraz idem vybrat nieco z tvojich super receptov pre priatela, aby sme si trosku pripomenuli Indiu. Prajem vsetko dobre tebe aj tvojej rodinke!!!

    OdpovedaťOdstrániť
  21. rada by som ochutnala tú omáčku, to jedlo vyzerá perfektne, máš môj obdiv :-)

    OdpovedaťOdstrániť
  22. Vyzerá to fantasticky , určite vyskúšam . Ja som dnes robila na praženej fazuli . Krásny blog :-).

    OdpovedaťOdstrániť
  23. Míšo, jen jsem si přečetla název a koukla na fotky, začalo mi kručet v břiše :D Zní to moc dobře, lákají mě hlavně ty arašídy v omáčce a taky to kokosové mléko a vlastně všechno :))

    OdpovedaťOdstrániť