pondelok, 28. februára 2011

Sosovicovo - mrkvove kari

Sosovicovo - mrkvove kari


CO POTREBUJETE:

150ml hnedej sosovice
3 stredne velke mrkvy
1 lyzicu ghee
2 velke cibule
1 zelena chilli papricka
½ lyzicky mletej kurkumy
1 lyzicku mleteho koriandru
2 paradajky
150 ml kokosoveho mlieka
voda podla potreby
sol
½ lyzicky garam masala


Sosovicovo - mrkvove kari



AKO POSTUPOVAT:

Sosovicu si namocime na hodinu vo vode tak, aby bola celkom ponorena.

V hrnci si zohrejeme ghee a opecieme do sklovita nadrobno nakrajanu cibulu. Pridame chilli papricku, kurkumu a mlety koriander, nechame uvolnit vonu korenin.

Sosovicovo - mrkvove kari


Pridame nadrobno nakrajane paradajky a opekame, kym nezmaknu. Tuto masu nechame vychladnut. Vychladnutu dame do mixera, prilejeme kokosove mlieko a 50ml vody a vymixujeme na hustu omacku. Tuto omacku vylejeme naspat do hrnca.

Do omacky dame sosovicu (vodu, v ktorej bola namacana zlejeme prec), ocistenu a na male kusky nakrajanu mrkvu a prilejeme pohar vody (alebo podla potreby). Kari privedieme k varu, pridame garam masala. Varime, kym sosovica nie je makka, asi 15-20 minut a ked je sosovica makka, kari osolime. Horucu vodu mozete priliat podla potreby pocas varenia, ale dajte pozor, aby to nebolo prilis riedke.

Sosovicovo - mrkvove kari


Podavame s ryzou.

8 komentárov:

  1. Velka vdaka! Nevedela som, co budem zajtra varit a uz je to jasne! Akurat nemam zelenu chilli papricku, ale asi mozem ostiplavit aj niecim inym...

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Pridaj mlete chilli korenie, ked budes davat sosovicu do vymixovanej omacky.

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Je to fantasticke kari, nevedela som sa ho dojest. Raz davno som nieco podobne jedla v jednej vegetarianskej restike v Ceskom Krumlove a raz som chcela take dobre navarit sama...konecne :)

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Som veeelmi rada, ze ti chutilo :)

    OdpovedaťOdstrániť
  5. vyskúšané, ďakujem za recept! kokosové mlieko som v takejto podobe ešte nejedla, trošku som si musela zvykať ale už mám v sebe dve misky a recept zaraďujem k tým ktoré musím zopakovať :)

    OdpovedaťOdstrániť
  6. niekto v nedeľu klepe šnicle, my skúšame tvoje recepty :) práve varím toto, ale bez chilli, lebo to bude papať aj náš 13m syn, tak my si pridáme pálivé neskôr ;) k tomu robím natural basmati ryžu s kešu opečenými na masle a pečené cukety alá tvoje pečené tondli. a medzi časom odbieham na záhradu dojčiť, lebo pánko potrebuje aj "domácu" stravu :D

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Nedelne hody bez snicli :) To aj u nas tak byva. Znie to ako skvely obed :)

      Odstrániť