streda, 16. marca 2011

Skoricove rozteky


Skoricove rozteky



CO POTREBUJETE na (32ks):

ja som piekla z polovicnej davky 16ks

1 a 1/2 hrnceka mlieka
1/2 hrnceka nesoleneho masla
3 vajicka
1/2 hrnceka krystaloveho cukru
stipka soli
1/4 hrnceka teplej vody (nie horucej)
21g suseneho drozdia
6 hrncekov hladkej muky

napln:
roztopene maslo
3/4 hrnceka jemneho krystaloveho cukru (caster sugar)
1 lyzica mletej skorice

vajicko na potretie (musi mat izbovu teplotu)


Skoricove rozteky




AKO POSTUPOVAT:

Mlieko nalejeme do kastrolika, pridame maslo a na miernom ohni zohrievame, kym sa maslo neroztopi. Nechame vychladnut tak, aby mlieko zostalo vlazne. V miske vyslahameme vajicka, cukor a stipku soli. V malom pohariku rozmiesame drozdie v teplej vode (nesmie byt horuca, aby sme drozdie neobarili, inak by nekyslo). Nechame napucat 5 minut. K vajickam pridame vychladnute mlieko s maslom a napucane drozdie a vymiesame. Postupne pridame muku a vypracujeme cesto. Cesto troska poprasime mukou, nechame v miske, ktoru tesne uzavrieme a ulozime na 2-24 hod. do chladnicky. Ked mame cesto odlezane, vyberieme ho z chladnicky a rozdelime na 4 casti. Dalej pracujeme postupne z kazdou castou zvlast. Kazdu cast vyformujeme do tvaru gule ...

Skoricove rozteky


... gulu rozvalkame na placku (pri valkani cesto poprasime mukou). Placku potrieme roztopenym maslom. V miske zmiesame jemny krystalovy cukor s mletou skoricou, skoricovym cukrom posypeme rovnomerne maslom potrete cesto a rozkrojime na 8 rovnakych trojuholnickov. Kazdy trojuholnicek na sirsej strane v strede narezeme, urobime mu ritku :) Rozteky rolujeme od sirsej strany smerom k spici. Ulozime ich na plech, na ktory sme si dali papier na pecenie (u nas sa nepredava, takze bez neho), zakryjeme cistou kuchynskou utierkou a nechame 45 minut kysnut.

Skoricove rozteky


Ruru si predohrejeme na 200 st. Rozteky potrieme rozslahanym vajickom. Pecieme asi na 190 st., 15-20 minut dohneda.

Skoricove rozteky


V tesne uzavretej nadobe ich mozete skladovat 3-4 dni v chladnicke.

16 komentárov:

  1. mňam škoricové koláčiky :)

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Miska mam dve otazky: cesto preco do chladnicky? a naco sa robi na tom rozku ritka?

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Dorka, preco do chladnicky tam nebolo popisane, takze neviem. Ja som "pekarka" skor len taka sportova a odborne ti to nevysvetlim :) a to s tou ritkou som videla niekde inde na blogu pri podobnych roztekoch, ak to narezes, tak sa akoby same krutia do tvaru rozteka ako rolujes a neni sa take rovne v pozore-netreba ich nasilu ohybat.

    OdpovedaťOdstrániť
  4. ahaaa, no jasnacka.
    To s tym kysnutim cesta v chladnicke je zvlastne, ked normalne sa dava praveze do tepla...hm

    OdpovedaťOdstrániť
  5. Velmi chutne vyzerajú,mnaam, urcite vyskúsam..

    OdpovedaťOdstrániť
  6. Aj cesto na croissanty sa dava tusim kysnut do chladnicky. Ved to, ze inokedy sa snazim...tepla voda, pozor na kvasnice a dviham cesto ocami a tu ho mam dat do chladnicky :) ale nakyslo!

    Slavka, vyskusaj!

    OdpovedaťOdstrániť
  7. Vyzeraju vyborne Miska :) Urcite vyskusam :) A mozem potvrdit ze v chladnicke cesto kysne vyborne. Aj ja som sa tomu najskor cudovala :)

    OdpovedaťOdstrániť
  8. Miska,toto som nedavno nasla na tastespotting,a tiez som si hned odlozila receptik,ze vyskusam..pride mi to take vdacne ranajkove pecivko..vydarili sa ti krasne,takze sa nemusim bat vyskusat:)

    OdpovedaťOdstrániť
  9. @Choco dakujem!! :)

    @Martinka, recept je fakt super, nic som neupravovala, dodrzala som rozpis a s cestom sa dobre robilo, urcite vyskusaj, su mnam :)

    OdpovedaťOdstrániť
  10. Mnaaam! Presne ako Mata povedala, idealne na ranajky, s kakavkom ;o)))

    OdpovedaťOdstrániť
  11. Miska, nemas za co... inac ja som Luba :) ospravedlnujem sa, ze som sa skor nepredstavila :)

    OdpovedaťOdstrániť
  12. dakujem kocky :) Lubka, aj som si myslela podla nicku na vareche :)

    OdpovedaťOdstrániť
  13. Miška, máš ich nááádherné ... a vieš že ten trik s narezaním širšej strany vôbec nepoznám? ... nabudúce keď budem piecť nejaké rožteky to určite použijem ...

    OdpovedaťOdstrániť
  14. Ja som to videla niekde na anglicky pisanom foodblogu, nepamatam si uz kde presne, ale je to dobry napad. Vyskusaj a uvidis, ze sa ti budu tocit do takej ohnutejsej polohy same od seba. Zalezi ako hlboko narezes.

    OdpovedaťOdstrániť
  15. vynikajuuce!!!vdaka za recept!uz tri krat som ich robila (z plnej davky), nepresiel ani den a uz boli vsetky zjedene :D a zajtra nam bude zase doma vonat skorica ;) Lea D.

    OdpovedaťOdstrániť