nedeľa, 1. mája 2011

Zemiakovo - rascova polievka

Zemiakovo rascova polievka



CO POTREBUJETE:

4-5 stredne velkych zemiakov; osupanych a pokrajanych na mensie kocky
1 mensia cibula
troska oleja alebo masla
1 plocha lyzicka sladkej mletej papriky
sol
1/2 lyzicky rasce
400ml vody (ak nechcete mat polievku hustu, mozete pridat viac vody)


Zemiakovo rascova polievka



AKO POSTUPOVAT:

Cibulu nakrajame nadrobno. V hrnci zohrejeme trosku oleja a cibulu poprazime do makka. Hrniec odstavime z ohna, cibulu poprasime mletou paprikou a premiesame. Zalejeme vodou a vratime na ohen.

Pridame rascu, sol a nakrajane zemiaky. Privedieme polievku do varu, ohen zmiernime a varime asi 15 minut, kym zemiaky nezmaknu.

5 komentárov:

  1. tak toto je moja najobľúbenejšia rýchlopolievka, keď nič nestíham ... ja dávam ešte maličký strúčik cesnaku len tak na prevoňanie ... a varím veľký hrniec :))

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Miska, tuto polievku milujem. Ja ju robim trosinku inak (varim zemiacky s rascou atd. , potom urobim zaprazku), ale tato tvoja light verzia ma zaujala. Rada skusam nove chute (roznych kuchyn), ale slovenska klasika mi je velmi blizka:)Vyskusam podla teba.

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Ja som ju kvoli jednemu bolavemu brusku varila :) Ale je to jednoducha a dobra polievka, zvlast teraz u nas, uz mame v tieni 40 st. :(

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Ani rascová (rascová polievka sa varí celkom inak) ani indická (s Indiou to má asi toľko spoločné ako ALZA s poctivým obchodom) Voda so zemiakmi ochutenými minimom rasce, ofarbená paprikou... Ja by to zrčite nejedol.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Kde je tu napisane, ze je to indicky recept? Tato je tak na detske prdiky s tou rascou. :)

      Odstrániť