utorok, 7. júna 2011

Bananovy chlebicek

Ako kazdy rok, aj tento rok sa nevieme dockat monzunoveho obdobia. Slnko pali, v kuchyni uz ledva dycham, a tak kazdy den hned rano utekam k oknu, aby som skontrolovala, ci sa zbiehaju "baranceky" na oblohe. Dnes rano to vyzeralo tak nadejne! Chodniky boli poprsane a na oblohe sa tiahli sede mracna, ktore "slubovali" dazd.


tspbananovy chlebicek 003



A tak, v dobrej nalade, som sa rozhodla, ze nieco upeciem.



11IMG_4738



CO POTREBUJETE:

60g masla na pecenie (alebo ghee)
100g krystaloveho cukru
1 plocha lyzicka prasku do peciva
stipka soli
1 baby banan prezrety (pozor, nie hnily!)
1 vajce
1/4 hrnceka mlieka
75g hladkej muky (pouzila som Maida)


11IMG_4739



AKO POSTUPOVAT:

Banan roztlacime vidlickou.

1


V miske zmiesame muku, prasok do peciva, sodu a sol. V druhej miske vymiesame maslo s cukrom, pridame vajicka a znova dohladka vymiesame. Pridame roztlaceny banan a dobre zamiesame.

2


Pridame mlieko, zamiesame a nakoniec zlahka primiesame muku.

3


Formu potrieme olejom a vysypeme mukou. Prebytocnu muku vytrasieme prec, do formy vylejeme cesto.

11IMG_4728

11IMG_4730


Ruru predohrejeme na 180st. a kolac pecieme 25 minut.


11IMG_4734



A ked uz bol kolacik hotovy a ja som sa tesila, ze si poobede na nom zmlsneme, vypijeme teply citronovy caj a budeme sa pritom pozerat ako pekne prsi, pozrela som z okna. Na oblohe nebolo po dazdivych mrakoch ani stopy...

Aspon, ze kolacik bol dobry.


tspbananovy chlebicek 001

6 komentárov:

  1. na bananovy kolacik sa chystam uz dlhoooo. banany sice nemam nejak velmi rada, ale raz som robila vianocku s bananom a bola vynikajuca. a o tomto kolaciku nepochybujem ani najmenej, vyzera uzasne, k cajiku ako stvoreny. a asi poslem par mrakov z irska do indie, mam pocit,ze tu prsi neustale ;o))) a my by sme mohli zase dostat trosku slnecneho pocasicka od vas ;o)

    OdpovedaťOdstrániť
  2. To čakanie na dážď ste si, ale pekne spríjemnili.Na Slovensku je zajtra Medarda a ten 40 dni kvapká, nemusí každý deň, ale trochu dažďa, by aj tu bodlo :).Pekné monzúnové dni!

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Miska, krasne sa ti vydaril :) dufam, ze coskoro vam zaprsi :)

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Dakujem kocky :) Len som ho v tej zlej nalade, ze nesprchlo zabudla odfotit prekrojeny. Na chut bol vynikajuci.

    OdpovedaťOdstrániť
  5. pred chvilkou som ho dopiekla a uz sa napchavam.. je super, nemam formu na chlebik, tak som dala do babovkovej, ale aj tak vysiel velmi dobre, myslim, ze budem opakovat :)

    (na vareche) katkat

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Dakujem Katka, formu nepotrebujes, ja ho robievam aj do pekaca :) Som rada, ze vam chutil.

      Odstrániť