nedeľa, 5. júna 2011

Kuracie "zelene" kari

Recept som mierne upravila; inspiracia je z kucharskej knihy "Chicken" od Valerie Ferguson, str. 83.


Kuracie "zelene" kari



CO POTREBUJETE:

4 kuracie stehna s klbom
voda podla potreby
2 kapustne listy
2 mrkvy
sol
1 lyzica ghee
1 lyzicka garam masala

na rozmixovanie:
70g mandli; pomliet
1 velka cervena cibula
2-3 struciky cesnaku
1 zelena paprika
velka hrst koriandrovej vnate
1 zelena chilli papricka (ja som vynechala kvoli detom)
2 paradajky




AKO POSTUPOVAT:

Kuracie maso umyjeme, vlozime do hrnca, zalejeme vodou tak, aby bolo ponorene, osolime, pridame kapustne listy a ocistenu mrkvu. Privedieme vodu do varu, ohen zmiernime a prikryte varime na miernom ohni 45 minut. Potom maso vyberieme na tanier, nechame trosku ochladnut a maso obereme z kosti. Vyvar si odlozime bokom.

Prisady na pomixovanie si najprv nakrajame. Mandle pomelieme. Pokrajane prisady vlozime do mixera, pridame zomlete mandle a zalejeme 4 naberackami vychladnuteho kuracieho vyvaru. Vymixujeme na hustu omacku. Omacku dame do hrnca, pridame lyzicu ghee a pridevieme do varu. Ohen zmiernime a odokryte varime 5 minut. Pridame kuracie maso, zriedime dalsimi 2 naberackami vyvaru, premiesame, dochutime este solou ak treba. Pridame garam masala, premiesame a na miernom ohni povarime dalsich 5 minut.

Kuracie "zelene" kari


Podavame s dusenou ryzou.
Vyvar, ktory nam zostal, si mozeme zamrazit a pouzit, ked treba.

4 komentáre:

  1. Michaelka, ja sa kochám - to musela byť bašta !!!

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Mnaaaam! Toto patri medzi moje oblubene, ale vzdy to pre mna vari moj priatel ;o)))

    OdpovedaťOdstrániť
  3. tak to hej...dal by som si :-)

    OdpovedaťOdstrániť