pondelok 4. júla 2011

Cibulova Kulcha



Cibulova Kulcha



CO POTREBUJETE:

(rozpis surovin je na 6 ks; a hrncek, ktory som pouzila ako odmerku ma 200ml)

2 hrnceky hladkej muky (pouzila som muku Maida)
1/2 lyzicky prasku do peciva
1 plocha lyzica krystaloveho cukru
sol (priblizne 1 plocha lyzicka)
100ml bieleho nesladeneho jogurtu - Dahi
1 lyzica ghee
priblizne 50ml vody
tu prilievajte do cesta pri mieseni postupne

napln:
1 vacsia cervena cibula
koriandrova vnat
1 zelena chilli papricka; nasekana nadrobno
(ja som kvoli detom nedala)
1/4 lyzicky Ajwain
(ako nahrada vam posluzi napr. aj susene oregano)
1/2 lyzicky nastruhaneho cerstveho zazvoru
1/4 lyzicky tmavej rimskej rasce
stipka soli


Cibulova Kulcha



AKO POSTUPOVAT:

Do misky dame muku, cukor, sol, prasok do peciva a premiesame. Pridame ghee a jogurt a zapracujeme ich prstami do muky. Postupne pridavame vodu po troskach a miesime rukou cesto.

Cibulova Kulcha


Elasticky, nelepivy bochnicek nechame v miske, ktoru zakryjeme cistou kuchynskou utierkou a cesto nechame 1 hodinu odpocivat.

Cibulova Kulcha


Nachystame si plnku. Cibulu osupeme a pokrajame na velmi tenke polkolieska. Dame ju do misky. K cibuli pridame ostatne prisady, ktore idu do naplne a dobre premiesame.

Cibulova Kulcha


Ked je cesto odpocinute, dame si zohriat panvicu.
Cesto rozdelime na 6 rovnakych casti a dlanami vytvarujeme gulocky. Pracujeme postupne s kazdou gulockou zvlast. Gulku v dlaniach troska stlacime a obalime v muke. Polozime na pracovnu dosku a rozvalkame na placku. Do stredu placky dame trocha cibulovej plnky. Z placky urobime batoztek, prstami okraje dobre spojime a znova v dlaniach troska splostime a obalime v muke. Polozime ho tou castou, kde sme cesto spojili na pracovnu dosku a znova opatrne vyvalkame na placku. Ked placku valkate, netlacte prilis valcekom na cesto. Radsej dlhsie valkat, nez prilis tlacit.

Cibulova Kulcha


Kym sme pripravili placku zohriala sa nam panvica. Ohen pod nou zmiernime na stredne silny. Polozime placku na panvicu a po jej okrajoch nakvapkame trocha ghee. Placky opekame z oboch stran do zlatista. Hotove ulozime do cistej kuchynskej utierky a rovnako pokracujeme so zbytkom cesta a plnky.

Cibulova Kulcha


Placky Kulcha mozete piect aj v rure pod grilom.

10 komentárov:

  1. super, ďalší recept na perfektné placky...ten hrnček má naozaj 866ml?

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Oh, tak toto určite vyskúšam, hneď by som si dala.

    OdpovedaťOdstrániť
  3. miska ja by som strasne chcela tieto tvoje placky urobit, ale ja sa bojim, uz som sa pokusala o jedny tvoje placky
    http://www.toprecepty.sk/recept/1185-placky-paratha-plnene-sosovicou/
    a bojim sa, ze budem mat ten isty problem co som mala tam. prosim ta porad mi ako na to, tieto cibulove vyzeraju absolutne dokonale

    OdpovedaťOdstrániť
  4. K tym sosovicovym ako som ti napisala na FB...menej plnky do placky a hotove potriet ghee alebo maslom.

    OdpovedaťOdstrániť
  5. Supeeeeeeeeer, Miska toto je parádny receptík na placky.Trocha zmeny :)

    OdpovedaťOdstrániť
  6. ...a ja som ich už mal :-) pridal som bryndzu... boli výborné...

    OdpovedaťOdstrániť
  7. A chvalim ta, lebo mas skvelu fantaziu!!! Naozaj sa robi aj Kulcha, kde sa do plnky nadrobi aj Paneer :)

    OdpovedaťOdstrániť
  8. Toto musim najblizsie vyskusat!!! Presne podla mojej chuti, v poslednej dobe mi velmi chuti koriander, aj ked spociatku sme neboli velki kamarati, ale teraz sme najvacsi na svete, mnam ;o)

    OdpovedaťOdstrániť