štvrtok, 7. júla 2011

Paratha s Cernuchou / Kalonji Paratha



Paratha s cernuchou



CO POTREBUJETE (na 7ks):

(hrncek, ktory som pouzila ako odmerku na suroviny ma 200ml)
1 hrncek celozrnnej muky (Atta) / 1 cup of Atta
1 hrncek hladkej muky (Maida) / 1 cup of Maida
sol / salt
1 lyzica Ghee / 1tbsp ghee
voda podla potreby / water
Ghee na potieranie pocas pecenia / ghee for cooking parathas


Paratha s cernuchou




AKO POSTUPOVAT:

Do misky dame obe muky, sol a semienka cernuchy. / Put both flours, salt and kalonji into the bowl.

1



Pridame ghee a vodu po troskach podla potreby na vymiesenie elastickeho cesta. / Add ghee and water (little at the time) and knead to get non sticky dough.

2



Cesto nechame v miske, zakryte kuchynskou utierkou odpocivat asi 30 minut. / Cover the bowl with cotton cloth and let the dough rest for 30 minutes.

3



Cesto rozdelime na gulocky rovnakej velkosti. S kazdou pracujeme postupne, zvlast. / Divide the dough into the same size small balls. Work with each ball separately.

4



Gulocku trocha splostime v dlaniach a balime v muke (obalovala som v celozrnnej). / Press the ball between your palms, coat with atta and place it on your rolling surface.

5



Splostenu gulocku rozvalkame a potrieme troska s ghee. / Roll pressed ball. Spread some ghee over the rolled paratha.

6



Placku prelozime na polovicu a znova potrieme troska s ghee. / Fold the paratha in half and spread again some ghee.

7



Prelozenu placku prelozime znova na polovicu, cim dostaneme trojuholnicek. Trojuholnickovu placku obalime v muke... / Again fold in half so you get triangulare shape. Coat this with the flour...

8



... a rozvalkame na tenku placku. / ... and roll into the thin paratha.

9



Placku polozime na suchu panvicu, ktoru sme si vopred dobre rozpalili. Ohen zmiernime na stredne silny. Najprv opekame chvilku z jednej strany... / Pregeat the tava. Then place paratha on hot tava. Reduce the heat and cook paratha on medium heat. Cook it on one side just for a minute...

10



... potom placku oobratime, potrieme troska s ghee a nechame opiect. / ... then turn it on the other side. Rub with some ghee and cook for a minute.

11



Znova placku obratime a potretu stranu len troska, par sekund prehrejeme. Upecenu placku zabalime do cistej kuchynskej utierky, aby neoschla. / Again turn paratha, rub with little ghee and cook until brown. Cooked parathas you can store under clean cotton cloth until you serve them.

12



Placky podavame ako prilohu este teple. / Serve them hot.


c3



Cernucha . . . tieto semienka mozete poznat aj pod nazvami Kalonji, Nigella seeds alebo Onion seeds. Semena cernuchy su trojuholnikoveho tvaru, ciernej farby, maju stiplavu vonu a horkastu chut. Obsahuju znacne mnozstvo oleja. V indickej kuchyni sa casto pridavaju do cesta na pripravu placiek, napriklad Naan alebo Paratha a tiez pri priprave Tadka.


Cernucha


Inspiraciou mi bol recept z blogu "Vegetarian Tastebuds".

10 komentárov:

  1. I am so glad that you tried these parathas...lovely that ur kids liked it. You have recreated it wonderfully...cheers :)

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Ahoj Miška, ten hrnček (odmerka) má naozaj 866 ml? ... alebo to len ja tak vidím? ... všimla som si to aj v niektorom inom recepte, ale kým som ti stihla napísať, tak si to už všimol BenJ ... tento koment môžeš zmazať (resp. nepublikovať)!!!

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Thank you Aarthi :)
    Janka, co vam to aj BenJ ukazuje?? Ja som si s nim uz vymenila sukromnu postu, poslal mi obrazok ako to vidi a ja som mu poslala obrazok co vidim ja. Naozaj tam je napisane 200ml a neviem preco vidite 866ml.... chyba bude v sluzbe blogger si myslim.

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Miška, ja netuším kde je problém, ale ja tam naozaj stále vidím 866 ml namiesto 200 :) ... službu blogger mi ani nespomínaj, mne v poslednej dobe niekoľkokrát zmizli komentáre a aj celé rozpracované príspevky :(

    OdpovedaťOdstrániť
  5. Mne sa stalo len, ze mi nejake komentare zmizli, prispevok zatial nie....

    OdpovedaťOdstrániť
  6. Super recept! Vzdy som sa cudovala,ze na co sa daju take semiacka pouzit,ked som ich videla v obchode ....a uz mi to je jasneeee ;o)))

    OdpovedaťOdstrániť
  7. Na Slovensku sa oznacuju semienka cernusky siatej aj ako Rasca cierna, co je matuce, lebo s rascou nema nic spolocne. Ak sa s tym stretnete v obchode, je to presne toto korenie.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ano viem, je to nespravny nazov, ale pritom ho bezne vsade pouzivaju. http://akochutimasala.blogspot.in/2013/08/co-je-to-kalonji.html

      Odstrániť