sobota 27. augusta 2011

Kuracie kari (Parsi styl)

Recept som nasla na blogu "The traveler's lunchbox". Zapacil sa mi krasny obrazok hotoveho jedla, a tak som sa rozhodla vyskusat ho. Ked som ho dnes lepsie studovala, zistila som, ze mi akosi nesedia mnozstva surovin. 10 chilli papriciek?? :-O To by polozilo hadam aj rodeneho inda, ktory je na palive zvyknuty... ci? V kazdom pripade si myslim, ze nie vsetko co pali ako cert az tak, ze to ledva lezie dolu krkom je to prave indicke. Suroviny som upravila a miesto peklicka v papulke vam ponukam chutne, mierne pikantne kari.


1



CO POTREBUJETE (na 4-5 porcii):

4 kuracie stehna s klbom; vykostit a pokrajat na rezanceky


na masala:
1 susena cervena chilli papricka (kto ma rad extra palive, moze pouzit 2)
1 lyzicka tmavej rimskej rasce (shah jeera)
2 lyzicky bieleho maku (khus-khus)
kusok skorice
4 klinceky
5 gulocok cierneho korenia
1/3 lyzicky kurkumy
1 lyzicka mleteho koriandru
2 zelene kardamomy
4 struciky cesnaku
51ks mandli
2cm kusok cerstveho zazvoru
60 - 100ml vody

ostatne prisady:
olej rastlinny
2 vacsie cervene cibule; nakrajane nadrobno
asi 100ml vody
200ml kokosoveho mlieka
sol
1/2 lyzicky tamarindovej pasty; rozpustit v trosicke vody
1-2 lyzicky nastruhaneho jaggery (alebo hnedeho cukru)
cerstva koriandrova vnat
par mandlovych lupienkov na ozdobu



2



AKO POSTUPOVAT:

Najprv si pripravime masala. Panvicu najprv dobre zohrejeme, ohen zmiernime na sucho opecieme chilli papricku, biely mak a rimsku rascu. Korenie musi uvolnit vonu a troska zhnednut. Opecene korenie nenechame chladnut na panvici, pretoze panvica je stale horuca a korenie by sa dalej opekalo a mohlo by zhoriet a zhorknut. Takze presypeme do misky a nechame trocha vychladnut.

3



Korenie potom nasypeme do mixera na korenie. Pridame skoricu, kurkumu, klinceky, kardamom, mlety koriander, gulate korenie a rozmixujeme na prasok.

4


5



Pridame mandle, zazvor, cesnak, prilejeme vodu a rozmixujeme na hladku pastu.

6


7



V panvici zohrejeme olej. Pridame nadrobno nakrajanu cibulu a na miernom ohni ju poprazime, kym nezmakne a nezhnedne troska, asi 20 minut. Obcas premiesame.

8



Potom pridame masala, ktoru sme si vopred pripravili. Asi 2 minutky ju na miernom ohni opekame a premiesavame...

9



... potom pridame nakrajane kuracie maso a premiesame ho s masala...

10



... pridame sol, vodu a kokosove mlieko a premiesame. Privedieme do varu, ohen zmiernime a zakryte varime 20 minut.

11



Po 20 minutach pridame tamarindovu pastu, ktoru sme si rozpustili v trocke vody a jaggery. Premiesame a odokryte varime na miernom ohni, az kym kari nezhustne. Asi 5-10 minut (podla toho kolko vody ste pridali na ake mnozstvo masa).

12



Hotove kari zakryjeme a odstavime z ohna. Zakryjeme a nechame 20 minut odlezat.

Na tanieroch ozdobime nasekanou koriandrovou vnatou a mandlovymi lupienkami. Podavame s dusenou ryzou.



13

14 komentárov:

  1. Mnam! Moze sa biely mak aj vynechat alebo nahradit niecim inym? Neviem, kde ho tu budem u nas zhanat ;o)

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Miska, nepozves ma na obed? :) vyzera to uzasne :) krasne foto :)

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Marianka biely mak ma taku orechovu chut, rozmyslam, ci by ho nenahradilo par kuskov vlasskych orechov.... Lubka veru by som pozvala, je to velmi dobre kari, uplne vhodne ponuknut hostom, na ktorych chces urobit dobry dojem jedlom. Urcite ho nemame naposledy :) Dakujem.

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Nadherne fotky ,Miska!!!a chvalim aj zmenu vizualu blogu..:)

    OdpovedaťOdstrániť
  5. Miska, toto by som neodmietla:) Velmi pekne fotecky,

    OdpovedaťOdstrániť
  6. Dakujem a odporucam vyskusat, ak mate moznost zohnat vsetky suroviny :)

    OdpovedaťOdstrániť
  7. Ja vsetko mam a urcite vyskusam :)
    Prekrasna fotka
    L.

    OdpovedaťOdstrániť
  8. To co je prosim vas ze 51ks mandli a 2cm zazvoru ... Vazne 2cm zazvoru ..... To akoze 2 cm² ? .....

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. A co je na tom cudne? :) 2cm su 2cm, kde vidite stvorcove?

      Odstrániť
    2. Cim sa mysli, ze ked chytite kus zazvoru a od oka odrezete dva centimetre z jednej nozicky, tak tolko pouzite. Ci uz mate radsej viac palive, alebo menej (teda ci vam jeho chut vyhovuje) je na vas... pridat alebo ubrat. Rozhodne nemusite struzlikat z kuska zazvoru 2x2cm kusok...

      Odstrániť