nedeľa, 21. augusta 2011

Mandlove mlieko (Badam Doodh) / Almond milk

Je vela ludi, co si nemozu dopriat bezne mlieko, ci mliecne vyrobky. Preto aj varenie a pecenie sa pre nich niekedy stava skor bolenim hlavy. Mandlove mlieko nie je len nahrazkou obycajneho mlieka, ale mozete ho pit aj ako osviezujuci, zdravy napoj.



22mandlove mlieko 010



CO POTREBUJETE:

1 hrncek mandli / 1 cup of almonds
3-4 hrncekov vody / 3-4 cups of water
(med na ochutenie ) / (honey if you want to add a flavor)


22mandlove mlieko 006



AKO POSTUPOVAT:

Namocime si mandle cez noc do vody. (Ja som ich ulozila do chladnicky. ) / Soak the almonds in the water overnight. (I kept them in the fridge.)

22mandlove mlieko 001


Rano mandle scedime a vodu, v ktorej boli namocene vylejeme prec. Mandle dame do mixera, prilejeme trocha vody a zacneme mixovat. Ostatnu vodu prilievame postupne. Rozmixovane mandle s vodou potom vylejeme do sitka a mandlovu duzinu scedime. Znova ju vratime do mixera, pridame uz len troska vody a este raz vymixujeme. Zasa duzinu scedime. Duzinu z mandli si odlozime a mozeme ju pouzit do kari. / Strain the water in the morning. Place almonds into the blender, add little bit of water and blend it until you get smooth paste. Add the rest of the water. When almond mixture is well blended pour it into sieve and drain almond pulp. Again return the pulp into the blender, add just a little bit of water and once again blend well. Sieve the pulp. Do not throw this almond pulp away. You can store it in the fridge and use later on for your curry.

22mandlove mlieko 004


Mandlove mlieko prelejeme do poharika a ochutime medom. / Pour the almond milk into the cup and add the honey if you desire.

Ak ho nechceme pit ako napoj, mozeme ho pouzit bez medu do kolacov miesto mlieka, pri priprave cerealii na ranajky, ci priprave vlociek. / If you don't want to drink it you can use it as a substitute for milk in your cakes, morning cereals or oats.

9 komentárov:

  1. Miska, parada. Ake mnozstvo mlieka vyjde z tohto mnozstva surovin?
    Tie mandle nesupas?

    Lucy

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Lucy tym mixovanim sa voda trochu zredukuje, ale inak asi tie 4 hrnceky.

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Miška tiež som robila , teda chcela som robiť, mandľové mlieko len mandle kým som ich olúpala tak som ich aj pojedla:)))Skúsim ako ty nelúpať:)

    OdpovedaťOdstrániť
  4. zase som o nieco mudrejsia, to som vobec nevedela,ze sa da takto vyrobit mandlove mliecko ;o)

    OdpovedaťOdstrániť
  5. Musim vyskusat, dlho som sa nan chystala, ale ty si ma teraz nakopla :-) Mlieko sa ti krasne podarilo. Da sa kupit aj v obchode, ale liter u nas stoji 4 €, domaca vyroba sa urcite oplati viac.

    OdpovedaťOdstrániť
  6. Uspesne vyskusane a mlieko uz caka v chladnicke, aby skoncilo vo vege muffinoch :-) Odteraz aj vlocky budem zalievat len mandlovym mliekom.

    OdpovedaťOdstrániť
  7. jej,Miska..ja som skusala prvy krat minule,a velmi mi chutilo:))

    OdpovedaťOdstrániť
  8. Ono je super nahrazkou mlieka pre tych, co netoleruju laktozu a rozmixovane mandle sa zas mozu pouzit do kormy :) taky recept 2 v 1 :)

    OdpovedaťOdstrániť