štvrtok 15. septembra 2011

Kuracie Tikka / Chicken tikka

A toto je už naozaj posledný recept pred odchodom :) Pomaličky už míňam suroviny, čo mám ešte v zásobách, takže už ani nemám z čoho veľmi skúšať a vymýšľať. Toto mäsko nám dnes chutilo s Hráškovým pyré, ale môžete ho podávať aj ako appetizer so Zeleným chutney, alebo ako náplň do Chapati roliek (frankies), do Pita placiek napr. s raitou.


kuracie tikka



ČO POTREBUJETE:

4 kuracie stehná aj s kĺbom; vykostené a pokrájané

na prvú marinádu:
soľ
1 lyžička strúhaného cesnaku
1 lyžička strúhaného zázvoru
1/2 lyžičky kašmírskeho čili korenia 
1 lyžica šťavy z citróna 

na druhú marinádu:
3 plné lyžice bieleho nesladeného jogurtu - Dahi
1/2 lyžičky mletej kurkumy
1 lyžicka Garam masala


kuracie tikka




AKO POSTUPOVAŤ:

Očistené kuracie stehná (použila som celé stehná aj s kĺbom) nakrájame a dáme do misky. Pridáme suroviny na prvú marinádu (soľ až citrónová šťava), dobre premiešame a odložíme na 2 hodiny do chladničky odležať.



Po 2 hodinkách odpočinku k mäsu primiešame suroviny na druhú marinádu (jogurt až garam masala). Mäso v marináde necháme marinovať minimálne 24 hodín a viac.



Mäso môžete napichať na špajle a ugrilovať bežne ako ste zvyknutí. Pekáč som vystlala alobalom, ktorý som potrela olejom a mäso naň v jednej vrstve rozložila.



Piecku som vyhriala na 210st. a mäso dala pod gril na 15 minút. Potom som kuracie kúsky obrátila a dogrilovala dohneda. 

9 komentárov:

  1. mnam mnam mnam! toto maso v kombinacii s hraskovym pyre, dokonalost sama! :)))

    OdpovedaťOdstrániť
  2. oba tvoje dnesne recepty vyzeraju uzasne Miska :) pridavam ich do svojho "recipes i have to try" zoznamu :)

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Dakujem kocky :)
    Lubka urcite neolotujues, ak skusis.

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Miska, tvoje kuracie Tikka vyzera tak vabivo. Ocistene kuracie stehna- dobre roumiem bez koze? Dufam, ze sa mi podari ich coskoro vyskusat.

    OdpovedaťOdstrániť
  5. tak toto určite vyskúšam...perfektné :-)

    OdpovedaťOdstrániť
  6. mnaaaaaaaaaaaam. miska urco skúsim a prajem stastný let a krásnu dovolenku!!!Uzite si to!!!!

    OdpovedaťOdstrániť
  7. Vypadá to bezvadně, budu muset vyzkoušet, i s tím pyré :)

    OdpovedaťOdstrániť