pondelok, 5. septembra 2011

Mandlovy kolac

Dnes som skusala uplne iny kolacik, nez ake obycajne robievam. Trocha som sa bala ako to dopadne, ale vysledok ma potesil. Uz sa nemozem dockat co nan povie dcerka, ked sa vrati zo skoly :)



mandlovy kolac



CO POTREBUJETE:

95g keksov (pouzila som Hide'n'Seek kakaove kekse s kuskami cokolady)
5 lyzic roztopeneho (nie horuceho) masla

3 bielka
100g praskoveho cukru
100g mletych mandli
par kvapiek vanilkovej aromy

pikantny dzem (pouzila som pomarancovy)



mandlovy kolac



AKO POSTUPOVAT:

Kekse rozdrvime a zmiesame s roztopenym maslom. Mensiu tortovu formu (s priemerom 18cm) vystelieme papierom na pecenie (u nas ho nepredavaju, pouzila som alobal). Na spodok formy dame keksovo-maslovu zmes a lyzickou roztlacime po celom dne na tenku vrstvu.

Bielka s cukrom a vanilkovou aromou vyslahame na tuhy sneh. Do vyslahanych zlahka zamiesame pomlete mandle.

Na keksovy spodok kolaca dame malicke kopky dzemu a na ne natrieme bielkovu plnku.

mandlovy kolac


Ruru vyhrejeme na 180 stupnov a kolac pecieme 20-25 minut do hneda. Upeceny kolac nechame dobre vychladnut. Pred podavanim ho mozete odlozit na hodinku do chladnicky.

mandlovy kolac


Podavame s lyzickou slahacky alebo kopcekom vanilkovej zmrzliny.

12 komentárov:

  1. to vyzera zaujimavo! super napad! mnam mnam

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Hmmm,mňam, koláčik musí byť výborný,vyskúšam,len toho času je akosi málo!

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Ja mam v oblube mandlove, orieskove a orechove kolace, su take vonave, aj tento musi byt vyborny, mnam.

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Mnam, aj ja mam rada mandle a vsetko mozne orechove, kolacik vyzera super!!!

    OdpovedaťOdstrániť
  5. mnam,ten musi byt bozsky:)moje milovane mandle,+ bielkova pena+ chrumkavy zaklad..ved to musi byt nebicko:)

    OdpovedaťOdstrániť
  6. Miska, to je krasny kolacik. Jednoduchy a urcite mnaaaaaaam. Mandle su skvele a v zapecenej snehovej pene hmmmmmmm...

    OdpovedaťOdstrániť
  7. Bol fakt super, dnes sme mali s kopcekom zmrzliny a to bolo este viac mnam nez so slahackou :)

    OdpovedaťOdstrániť
  8. Koláčik vyzerý úúžasne.....a s tou zmrzlinku čo píšeš.musel byť výborný

    OdpovedaťOdstrániť
  9. Vypadá krásně! Miluju mandlové moučníky a tenhle nadýchaný zázrak si mě skutečně získal! Úplně cítím tu vůni, škoda, že nejde ochutnávat přes internet :-)

    OdpovedaťOdstrániť