Syrove pagaciky (nedela s Vanithou a jej rodinkou)

Vcera vecer sa nam ohlasila navsteva na dnes. Pred dvoma tyzdnami som sa na chvilku zastavila u mojej tamilskej kamaratky, ktoru som 5 rokov nevidela. A tak som ich (Vanithu, jej manzela a ich dve dcerky) pozvala k nam, kedykolvek budu mat cas.

Rychlo som vymyslala, co uvarim a co upeciem. V chladnicke som prilis velke zasoby nemala. Zachranila to sosovica, sampinony a uhorka. Pripravila som sosovicove kari, sampinonvu masala, uhorkovo-kokosovy salat a dusenu ryzu. Na poobedie k caju a kave som upiekla syrove pagaciky, ktore mali asi najvacsi uspech a zjedli sa do posledneho kuska...., aj ked aj obed vsetci v tichosti jedli a taniere pekne “vycistili”.


Super nedela s Vanithou



CO POTREBUJETE:

250g hladkej muky (pouzila som Maida)
1 plocha lyzicka prasku do peciva
125ml ghee
1 plocha lyzica suseneho jemneho drozdia
1 zltok
asi 1 plocha lyzicka soli
125ml bieleho nesladeneho jogurtu (dahi)
1 lyzicka cukru

dalej:
sezam
syr na struhanie
vajce na potieranie 

ghee na potretie vrstvy


Super nedela s Vanithou



AKO POSTUPOVAT:

Z muky, soli, cukru, prasku do peciva, drozdia a ghee prstami urobime drobivu zmes. Pridame jogurt (ja som ho trocha ohriala, aby cesto lepsie kyslo), zltok a vypracujeme nelepive, nie prilis tuhe cesto. Ak by potrebovalo zvlhcit, pouzijeme teple mlieko, ak by bolo riedke, podspeme mukou pri mieseni. Vymiesene cesto dame do misky, potrieme troska olejom a misku dobre uzavrieme. Dame ho na 12 hodin kysnut do chladnicky.

Potom ho rozvalkame, potrieme s ghee a posypeme trochou nastruhaneho syra, prelozime najprv kraje a potom po dlzke a na polovicu. Znova rozvalkame na hrubku pagacikov. Pagaciky mozeme dalej vykrajovat okruhlou formickou alebo ich nakrajame na kocky. Potrieme vajcom, posypeme sezamom a syrom.

Pecieme vo vyhriatej rure na 200st., asi 30 minut.





Poobede sme sa boli prejst k moru, deti sa vysantili vo vode, v piesku a nakoniec doma v sprche.


Super nedela s Vanithou



Super nedela s Vanithou



Super nedela s Vanithou



Super nedela s Vanithou


Aha... mala cokoladova babika :)

Super nedela s Vanithou



Mame za sebou velmi peknu nedelu a tesim sa na dalsie spolocne stravene vikendy s mojou staro-novou tamilskou kamaratkou :)


Inspiracia na pagace.

Komentáre

  1. krásne fotky, akési zvláštne svetlo majú. Detičky sú krásne a šťastné.

    OdpovedaťOdstrániť
  2. jarka & jerica13. decembra 2011, 14:40

    máš ich nádherné , teším sa :-))

    OdpovedaťOdstrániť
  3. vraciam sa k tvojej krásnej stránke , nechávam na nej oči.Pekný pozdrav Miška.

    OdpovedaťOdstrániť

Zverejnenie komentára