piatok 2. decembra 2011

Vyprazany karfiol a zemiakove pyre s pecenym cesnakom

Tento prispevok venujem hlavne mojim rodicom, s ktorymi mi bolo najlepsie na svete a vdaka nim som mala krasne detstvo. Dakujem, velmi velmi vas lubim....


Jedlo ma velmi vela funkcii. Moze nas zasytit, urobit nas stastnymi, prispiet k nasmu zdraviu, mozeme nim vyjadrit svoje city voci inej osobe, mozeme ho darovat a mozeme sa vdaka jedlu vratit do detstva.

Na Fejsbuku existuje velmi zaujimava skupinka pod nazvom One Globe*One meal*One Day & Many Cooks. Prave ta ma inspirovala napisat tento prispevok. Tento tyzden maju temu “Moje najoblubenejsie jedlo z detstva”.

Mojich oblubenych jedal z detstva je vela. Kto uz by len nemal rad Krupicovu kasu, Palacinky, Parene buchty, Makove sulance a vsetky tie nase sladke jedla, ktore cudzinec povazuje za dezert a nie obed? To vsetko boli moje naj... ale je jedno jedlo, ktore mi pripomina letne dni, ked zeleninka byva lacnejsia a my sme si pochutnavali na vyprazanom karfiole so zemiakovym pyre a hlavkovom salate. Letne dni, ked sa bytom sirila nielen vona z kuchyne, ale aj vona travy, stromov a cisteho pradla, ktore sa trepotalo vo vetriku na balkone. Rada som sa cez vikendy pozerala, ked moja mama varila, ci piekla po obede nejaky kolac. Jej ruky vedeli pohladkat licko a vedeli nam dat na tanier same dobre veci.

Dnes mame krasny slnieckovy den a ja od rana premyslam nad vyprazanym karfiolom. Detstvo... zavriem oci a na chvilku sa vratim do cias, ked som nemala ziadne starosti a bolo mi strasne dobre.


Vyprazany karfiol



CO POTREBUJETE:

karfiol
voda na uvarenie karfiola
sol
hladka muka
vajicka
struhanka

na zemiakove pyre:
zemiaky
voda na uvarenie zemiakov
rasca
sol
kusok masla
2 hlavicky cesnaku


Vyprazany karfiol



AKO POSTUPOVAT:

Karfiol rozrobime na ruzicky a 3-5 minut povarime v osolenej vode. Uvareny karfiol nechame vychladnut na tanieri.

Vyprazany karfiol


V hlbokej panvici zohrejeme olej. Karfiol si zatial obalime v klasickom trojobale: muka, troska osolene a rozslahane vajcia, struhanka.

Vyprazany karfiol


Vyprazime na miernom ohni dohneda.

Vyprazany karfiol




Zemiaky (pripravu zemiakov som slohla z programu "Rude boy's food"):

Osupane zemiaky uvarime v osolenej vode, do ktorej sme pridali aj niekolko zrniek rasce. Kym sa zemiaky varia, do alobalu dame dve hlavicky cesnaku. Cesnak prelejeme trochou olivoveho oleja, zabalime do alobalu a dame piect na 220 st., na 20 minut. Upeceny cesnak nechame trocha vychladnut.

Uvarene zemiaky scedime a vlozime k nim platok masla. Cesnak vytlacime zo supiek a pridame k zemiakom. Zemiaky s cesnakom roztlacime na pyre. Ak chcete, mozete do zemiakov zamiesat aj certvu vnat jarnej cibulky.
Alebo si pyre urobte podla seba a vymixujte ho s pridanim trochy horuceho mlieka. Robim to rovnako.

Vyprazany karfiol


Ako prilohu si mozete urobim hlavkovy salat alebo uhorkovo-paradajkovy salat. Akykolvek vas oblubeny. 



Vyprazany karfiol

10 komentárov:

  1. vypazany karfiol, mnaaaam!! A peceny cesnak je super, so zemiackami som este neskusala ale vyzera to lakavo....hned by som si to dala na dnesny obed!!

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Karfiol - klasika ktorú máme veľmi radi ... ale tie zemiaky sú bomba ... :) ďakujem za inšpiráciu a určite urobím také ...

    OdpovedaťOdstrániť
  3. karfiol - klasika ktorú máme veľmi radi ... ale tie zemiaky sú bomba ! :) určite sa nechám inšpirovať a urobím ..

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Laura aj @sjuz ich nedavno robila a dala recept aj na Varechu, aj k nej nakukni, robila k nim maso.

    OdpovedaťOdstrániť
  5. jeeezis mnam. toto robievala casto moja babka zo zahoria. vlastne to bolo jedine jedloo ktore sa u nej dalo jest, lebo vsetko ostatne chutilo dost hrozne:-DDD preto som sa na karfiol vzdy strasne strasne tesila:-D

    OdpovedaťOdstrániť
  6. Miska, aj u nas bol a je vyprazany karfiol oblubene jedlo detstva/prazdnin. s varenymi zemiakmi s cerstvou petrzlenovou vnatou a uhorkovym salatom. fintu s pecenym cesnakom nepoznam a slinky sa mi zbiehaju,zajtra take vyskusam:)

    OdpovedaťOdstrániť
  7. dnes som vyskúšala pyré s pečeným cesnakom - je to veľmi chutnéééé

    OdpovedaťOdstrániť
  8. ahoj Miska,napisala si to velmi pekne o tom detstve...az mi slzy nahnalo do oci...zavriet oci a mysliet na detstvo ked som nemala ziadne starosti a bolo mi dobre...velmi rada "oddychujem" na tvojom blogu a beriem inspiracie...ja som tiez slovenka vydata za muza z azijskej krajiny z Kashmiru, ale zijeme v anglicku uz 6 rokov
    Antonia

    OdpovedaťOdstrániť
  9. Ahoj Antonia, som rada, ze blog okrem receptov posobi aj oddychovo :) Pozdravujem do Anglicka :)

    OdpovedaťOdstrániť