utorok, 24. januára 2012

Ciabatta

Dnes som robila svoj 4-ty pokus o Ciabatta. Vobec sa mi s tymto talianskym chlebikom doteraz nedarilo a toto bol moj posledny pokus. Skusala som aj vraj “povodne” recepty, vsetko dlho kyslo, ale Ciabatta vzdy dopadla zvnutra mazlavo a zvonku bledo, aj ked som dodrzala teplotu rury aj cas. Tu je jeden z mojich poslednych pokusov, kde to dobre vidno.


Ciabatta

Podla ktoreho receptu som piekla? Tazko povedat. Pretoze prve tri pokusy celkom zlyhali, citala som vela dalsich receptov na Ciabatta. Porovnavala som ako sa robi kvasok, dobu kysnutia, sposob pecenia, tvarovanie, cas pecenia a ak boli obrazky postupu, tak aj hustotu cesta. A podla svojich poznamok, som dnes urobila pokus cislo 4. (Upozornujem, ze toto nie je povodny autenticky recept!)




Ciabatta



CO POTREBUJETE (na 1ks):

300g hladkej muky (pouzila som Maida)
Sol
1 plocha lyzicka krystaloveho cukru
1 plocha lyzica suseneho drozdia
240-250ml teplej vody
Hladka muka pri podsypani pocas miesenia cesta
Muka na vysypanie plechu


Ciabatta



AKO POSTUPOVAT:


Muku preosejeme do misky.

V malej misticke zmiesame cukor, drozdie a trocha teplej vody. Nechame kvasok prikryty podkysnut 10-15 minut.

Do kvasku potom pridame preosiatu muku a sol. Prilejeme teplu (nie horucu!) vodu a cesto poriadne zamiesame, aby sa muka a voda spojili. Bude mazlave, nie tuhe. Misku uzatvorime a odlozime do vypnutej rury (alebo na tmavsie, teple miesto bez prievanu) na 2 hodiny.

Po dvoch hodinach nam cesto takto nakyslo.

Ciabatta



Poprasime ho mukou a vareskou znova premiesime. Znova misku uzavrieme a ulozime do rury na dalsie dve hodiny.

Po dalsich dvoch hodinach cesto vyzera takto.

Ciabatta



Pracovnu dosku poprasime mukou, na nu vylejeme cesto, jeho vrch znova trocha poprasime mukou a miesime formou prekladania. Teda dlanou ho potlacime od seba a prelozime.

Ak sa prilis lepi, znova poprasime mukou, ale pozor, aby cesto nezostalo tuhe. Musi byt vlacne, poddajne a makke. Potom ho vytvarujeme do obdlzneho tvaru. Opatrne ho prehodime na plech, ktory sme poprasili mukou. Na plechu ho rukami este zbokov vytvarujeme (alebo to urobte ako ja; zobrala som dva velke noze, poprasila ich mukou a zbokov nimi cesto podvihla nahore, aby nebolo prilis rozliate). Takto vytvarovanu ciabatta dame do rury kysnut na dalsie 3 hodiny.

Potom plech z rury vyberieme, Ciabatta zbokov znova troska vytvarujeme (znova som pouzila noze). Cesto zvrchu poprasime mukou a nechame podkysnut kym sa vyhreje rurat.

Ciabatta



Na dno rury dame plechovu nadobku s teplou vodou. Ruru vyhrejeme na 225st. a ciabatta dame piect na 20-25 minut. Hotovu dame vychladnut na mriezku.


Ciabatta



Nema sice take velke diery ako ta nepodarena, ale tesim sa, ze uz viem ako na nu :) Nabuduce necham kysnut celu noc a snad aj diery budu :)


Ciabatta

15 komentárov:

  1. Teda Miska!!! Ta vyzera paradne!!! ja som ciabattu raz piekla, ale ani zdaleka nebola taka skvela ako ta tvoja ;o)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Marianna, moja prva ciabatta bola uplna katastrofa a dalsie dve tiez, vidis to aj na tom prvom obrazku. Veci, ktore vyzeraju, ze nemozu byt tazke su zvycajne tvrdy oriesok. Teraz uz len docielit tie velke diery v nej :) A dakujem.

      Odstrániť
  2. krásne sa ti upiekla :-) až mám na ňu chuť... blahoželám k zaslúženému oceneniu a ďakujem za nomináciu, aj keď je pravda, že teraz nejak zase nestíham a varím pomenej, tak neviem či si ju zaslúžim :-)

    OdpovedaťOdstrániť
  3. @BenJ dakujem a o tom, ze si to zasluzit vobec nepochybuj, nejde o kvantitu ;)

    OdpovedaťOdstrániť
  4. wonderful bread Michaela..bookmarking this recipe !

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Thank you Raji, let me know how the recipe worked for you.... Ciabatta gave me such headache till I got it somewhat right :) it's still not perfect, the big holes are missing but I will sure get them IN next time :))

      Odstrániť
  5. tak sa podarilo? a dierky sú dobré aj takéto, krásne vyzerá, mňam :)

    OdpovedaťOdstrániť
  6. Myslim, ze jej mozem hovorit Ciabatta :)) hlavne, ze chutila, ostatne treningom vypilujem :)

    OdpovedaťOdstrániť
  7. Jsem tak mile prekvapena za zminku, dekuju mockrat! :) Taky jsem rada, ze se ti ta ciabatta konecne povedla, vypada uzasne, ale asi z ni budu mit jeste dlouho respekt, jako ze vseho peciva... :)

    OdpovedaťOdstrániť
  8. Miska,si neuveritelne pracovita a sikovna.Velmi rada si citam tvoje recepty a obdivujem .

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Dakujem :) Skor tvrdohlava. Niekedy, ked nieco neviem zvladnut tak za tym idem az tvrdohlavo, kym to neurobim. Lebo ved ked tolko ludi to zvladne, tak to musi ist ;)

      Odstrániť
  9. Myskím, že ten pokus, který udáváš jako zlej i s foto, byl pro mně nejlepší(všimni si ty veliká oka). Možná stačilo péct déle a víc přitopit.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Je to mozne, oka boli pekne, ale vnutro bolo take mazlave. Mam pocit, ze som to piekla vtedy dost dlho a vnutro nie a nie dopiect sa. Vtedy som ani misku s vodou nepouzila, ta je vraj dolezita pri peceni chleba, aby bolo v rure potrebne vlhko.

      Odstrániť
    2. asi se něco stalo, bez tvého vědomí, protože vrch toho chleba je jako knedlík světlí(jako by nepekl vrch trouby) a spodek je propečen.

      Odstrániť
    3. Ano je to mozne. Tieto male elektricke piecky niekedy neposluchaju. Uz sa mi parkrat stalo, ze piecka zdola piekla z zvrchu nie a druhykrat, ked som piekla bolo zasa vsetko vpohode. Tak mozno prave v ten den strajkovala.

      Odstrániť