nedeľa, 1. januára 2012

Pecene baby zemiacky a cvikla / Baked baby potatoes and beetroot

Novy rok som dnes zacala niecim lahsim na zaludok, ale dobrym pre maskrtnych a dostatocne farebnym pre hladne oci. V poslednej dobe rada varim s cviklou a baby zemiackami. Nuz a ak k tomu pribudne aj cesnak, nemoze to byt zle. Takto upecene zemiacky s cviklou mozete jest samotne ako lahky obed, ci veceru alebo ich mozete podavat ako prilohu. Taka mala pripomienka v zimnych mesiacoch, ze uz coskoro pride jar, slniecko, zahradky zakvitnu a ti, co sa radi vrtaju v zemi si zasa pridu na svoje :)

Ked som bola mala zeleninu som z duse nenavidela.... clovek sa naozaj vekom meni.



1




CO POTREBUJETE:

(neuvediem mnozstvo surovin, varila som od oka)
baby zemiacky / baby potatoes
cvikla / beetroot
cesnak / garlic
sol / salt
petrzlenova vnat (ja som pouzila susenu) / parsley leaves
mlete cierne korenie / ground black pepper
olivovy olej / olive oil
jarna cibulka na posypanie / spring onion greens



AKO POSTUPOVAT:

Baby zemiacky kefkou dobre poumyvame, nesupeme. Cviklu osupeme. Oboje nakrajame na mensie kusky a vlozime do misky. Pridame na polovicky nakrajane struciky cesnaku, sol, mlete cierne korenie, petrzlenovu vnat a olivovy olej. Vsetko dobre premiesame. / Brush baby potatoes with brush under running water. Peel the beetroot. Both vegetables cut into smaller pieces and place them in the bowl. Add the chopped garlic, salt, black pepper, parsley leaves and olive oil. Mix well.

Zemiacky s cviklou dame na pripraveny alobal, ktorym sme vystlali pekacik. Mozete ich este trosku pokvapkat olivovym olejom a urobime miesok z alobalu. / Place baby potatoes and beetroot on the baking tray with aluminium foil. Add drizzle of olive oil and wrap the aluminum foil.

2



Ruru vyhrejeme na 200st. a pecieme 70 minut. / Preheat the oven 200 degrees and bake vegetables for 70 minutes.

Hotove jedlo na tanieri posypeme nasekanou vnatou jarnej cibulky. / Serve it hot sprinkled with chopped spring onion greens.




Posledne dni u nas boli pochnurne, uprsane a pomerne chladne, ale dnes k veceru sa ukazalo kusok modrej oblohy, tak sa budem tesit na zajtrajsok a velke pranie :)


3

3 komentáre:

  1. Miska, po tych dnoch objedania by som sa veru nechala na taketo zemiacky od teba pozvat, vyzeraju krasne a tie farby!! Prajem stastny novy rok a tesim sa na Tvoje recepty!

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Dakujem :) aj ja prajem stastny novy rok a tiez sa tesim na dalsie dobroty na tvojom blogu.

    OdpovedaťOdstrániť
  3. joj,to vyzera vyborne ,Miska..taketo mozem vzdy a vsade:)

    OdpovedaťOdstrániť