utorok, 3. januára 2012

Veka


Veka



CO POTREBUJETE (na 1 velku alebo 2 mensie):
(pohar, ktory som pouzila ako odmerku ma 200ml)

na kvasok:
1/2 pohara hladkej muky
(pouzila som Maida)
1 lyzica krystaloveho cukru
2 lyzice suseneho drozdia
150ml tepleho mlieka

dalej:
4 pohare hladkej muky
sol
3 lyzice rastlinneho oleja
150ml tepleho mlieka

bielok+stipka soli na potretie


Veka



AKO POSTUPOVAT:

Do vacsej misky si dame teplu vodu (nesmie byt celkom vlazna, ale tepla, ale zasa nie horuca). Do vody pridame cukor a susene drozdie; dobre zamiesame. Pridame muku a vymiesame do hladka. Misku zakryjeme a kvasok ulozime na 30 minut na teple miesto bez prievanu, aby nakysol. (Troska mi utiekol.)

0


V druhej miske zmiesame muku a sol. Pridame teplu vodu a olej a troska premiesame. Dalej pridame nakysnuty kvasok a vypracujeme cesto.

1


Dno misky poprasime mukou, cesto do nej ulozime. Misku zakryjeme a cesto nechame kysnut 1 hodinu na teplom mieste bez prievanu (alebo, aby sa zdvojnasobilo.)

2


Ked je cesto nakysnute znova ho na doske rukami dobre premiesime. Bochnicek vyvalkame na hrubsiu placku, ktoru zlahka zrolujeme, neutahujeme ju prilis. Plech poporasime mukou. Ulozime nan zrolovanu veku, do ktorej urobime zarez nozom.

Veka


Ruru si dame vyhriat na 180st., zatial nechame veku podkysnut. Ked je rura vyhriata veku potrieme s mierne naslahanym bielkom so stipkou soli, veku pecieme 30 minut.



Veka

4 komentáre:

  1. Tak toto upiecť je môj sen, lenže z bezlepkovej múky sa mi zatiaľ ledva darí upiecť aký taký chlieb. Už som z toho na nervy. Máš ju krásnu Miška

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Dakujem Ivka. S bezlepkovou mukou nemam skusenost, tak veru neporadim :(

    OdpovedaťOdstrániť
  3. paní Michaelo, moc díky za skvělý recept .... nestačila ani vychladnout a je z ní taková menší půlka :) Michaela

    OdpovedaťOdstrániť