nedeľa 26. februára 2012

Chlebove placky


6931369031_da76ff7d73_z


CO POTREBUJETE (na 3ks):

(hrncek, ktory som pouzila ako odmerku ma 200ml)

1 a 1/2 hrnceka chlebovej muky (ja som pouzila hladku Maida)
1/2 lyzicky soli
1/2 lyzicky suseneho drozdia
1 lyzica medu
1 lyzica rastlinneho oleja
80ml teplej vody (nie horucej!)



AKO POSTUPOVAT:

Zo vsetkych surovin zamiesime elasticke, nelepive cesto. Miesime ho aspon 10 minut. Potom ho v miske, ktoru zakryjeme cistou kuchynskou utierkou nechame kysnut asi 1-2 hodiny.

Cesto rozdelime na 3 rovnake diely. Kazdu este premiesime v rukach a vytvarujeme gulocky. Kazdu gulocku vyvalkame do ovalneho tvaru a ulozime na mukou popraseny plech. Vrch potrieme olejom a posypeme napr.: sezamovymi semienkami, lanovymi semienkami, cernuchou (kalonji), makom, rascou...

Chlebove placky



Ruru predohrejeme na 200st. a pecieme 10 minut do hnedkava.


Moja poznamka: teplotu pecenia oproti povodnemu receptu som zvysila a nabuduce skusim chlebove placky potriet rozslahanym bielkom, pretoze semienka po upeceni z placiek opadli, nemali sa na co nalepit... Chlebove placky su vyborne!


Piekla som podla tohoto receptu.

8 komentárov:

  1. Miška, skúšala si to aj z klasickej múky? Myslím dostupné na Slovensku, alebo je Maida obdoba našej múky? Ja by som to chcela skúsiť z bezlepkovej múky, len sa bojím výsledku

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ivka, indicke placky, ktore robim doma z muky Maida som na Slovensku robila z hladkej 00, mala by ju dobre nahradit. Ale tieto Lavash su povodne z chlebovej muky, co neviem presne aka je :) skus to aj z bezlepkovej, len si budes asi musiet prisposobit mnozstvo tekutin. Kazda muka inak saje.

      Odstrániť
  2. parádne! vidím že vyhrala arménska kuchárka ;)

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Eli ziadna nevyhrala! Nakoniec som si nevybrala... neviem sa rozhodnut, ked sa to neda prelistovat na nete. Asi necham nakup kuchariek, ked pojdem rovno do knihkupectva.

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Ahoj MÍšo,včera jsem je zkoušela ale z hladké a celozrné jemně mleté a byli výborné jen se zaprášilo děkuji za recepty Rea

    OdpovedaťOdstrániť
  5. Dnes ma zachránili-nemali sme doma chlieb.
    Super chutia-robila som z pšenično-ražnej a špaldovej.
    Vďaka za recept😀😀😀

    OdpovedaťOdstrániť