sobota, 25. februára 2012

Jablkovy kolac s drobenickou

Dnes sme maly celkom slovensku sobotu. Okna dokoran a cely den sa utieralo, zametalo, pralo, umyvalo a zehlilo.
Ja viem, sobota byva sladka, mucna, mozno aj polievkova. Ale moje deti lubia vepro-knedlo-zelo; v indickom prevedeni kura-knedlo-zelo a tak sme si na nom dnes pochutnali. Ale aby sme to az tak neporusili, upiekla som navecer este kolacik, ktory fungoval na chvilku ako teleport.... nadychnut sa, zavriet oci.... Myjava, kuchyna mojej mamy a som doma :)


IMG_5950



CO POTREBUJETE:

na cesto:
200g hladkej muky (pouzila som Maida)
90g jemneho krystaloveho cukru
1/2 lyzicky prasku do peciva
1 vajce
120g masla na pecenie
2 lyzice studenej vody

na napln:
2 stredne velke jablka
1 lyzicka mletej skorice
3 lyzice jemneho krystaloveho cukru (mozete pouzit aj vanilkovy cukor); alebo menej, podla toho ake sladke jablka mate
1 plocha lyzica kukuricneho skrobu
drobenicka:
70g masla na pecenie
2 lyzice praskoveho cukru
priblizne 4 lyzice, ale pridavajte postupne a muku zapracujte do masla prstami, aby vam vznikla maslova drobiva zmes
(alebo pomer 1/2 pohara masla : 3/4 pohara muky)


IMG_5953


AKO POSTUPOVAT:

Ako prve si ocistime jablka a postruhame na vacsich slzickach. Dame do misky, kde pridame ostatne suroviny na napln a dobre premiesame, kym si pripravime cesto a drobenicku.

Dalej si v miske zmiesame suroviny na cesto, ktore rukou spracujeme. Potom ho zasa rukou roztlacime po celej ploche formy na pecenie a vlozime do chladnicky na 30 minut.

Po 30 minutach formu s cestom vyberieme, dotvarujeme kraje kolaca, ak treba a ulozime nan jablkovu napln.

Na vrch prstami rozdrobime (natrhame) drobenicku, ktoru sme urobili zmiesanim vsetkych surovin na nu.

1


Ruru predohrejeme na 180 stupnov a pecieme 35 minut, do hnedkava. Nechame poriadne vychladnut.

6 komentárov:

  1. Dnes mám aj ja jablkový koláč, ale iný ako ty, sme naladené na jednu nôtu...tak blízke a tak vzdialené :-)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. :) a dnes ma na Vareche zlozila sovkina strudla... co ked ja chudatko bez toho tmaveho maku....

      Odstrániť
  2. Juj, takéto ja môžem, vyzerá úžasne. Neviem prečo ale jablkový koláč je pre mňa vždy jednotka.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ivka aj u mna...jablkove a tvarohove. Decka sice vzdy krutia nosikmi, lebo u nich vedie jasna cokolada :)

      Odstrániť
  3. To je nádhera, to bych si dala hned, ke kafíčku :)

    OdpovedaťOdstrániť