piatok 10. februára 2012

Kakaovy kolac s kokosom

kakaovy kolac s kokosom



CO POTREBUJETE:

175g hladkej muky (pouzila som Maida)
100g cukru
1 lyzica kaka
1 lyzicka prasku do peciva

trocha nastruhaneho palmoveho cukru (jaggery)
1 vajce
100ml oleja
75ml mlieka izbovej teploty

na polevu:
90g masla
3 lyzice vody
100 cukru
1 lyzica kakaa
1 lyzicka vanilkovej aromy

kokosova mucka na posypanie



kakaovy kolac s kokosom



AKO POSTUPOVAT:

V miske zmiesame suche suroviny na kolac.




Pridame trocha palmoveho cukru....




... pridame mlieko, olej a vajce...




... vymiesame cesto. Staci rucne, netreba mixovat mixerom. Formu, v ktorej budeme piect si vytrieme olejom a poprasime mukou. Prebytocnu muku vysypeme z formy prec. Na toto mnozstvo surovin mozete pouzit vacsiu tortovu formu, aby ste mali kolacik nizsi, pretoze plnky je dost a do nizsieho kolaca ked vsiakne, tak zostane stavnatejsi ako ked zvlhsi len povrch vyssieho kolaca. Ja som piekla v mensej forme na tarty a kolac bol vyssi, teda zvlhceny len po povrchu. Cesto do formy vylejeme.




Ruru predohrejeme na 180st. a kolac pecieme 30 minut.




Hotovy popichame nozom alebo donho urobim diery druhym koncom varesky.



Pripravime si polevu. V hrnci na miernom ohni roztopime maslo, do ktoreho dame 3 lyzice vlaznej vody.

Ked uz je takmer rozpustene, pridame cukor zmiesany s kakaom. Nenechajte maslo varit. Vsetko dobre miesame len chvilku. Hrniec odstavime z ohna a miesame, kym sa cukor nerozpusti.




Nakoniec vmiesame vanilkovu aromu (alebo mozete pouzit 1 lyzicu rumu).




Touto polevou polejeme kolac este teply a vrch posypeme kokosovou muckou. Nechame ho vychladnut a ulozime ho do chladnicky aspon na 2 hodinky odlezat. A cakame..... :)



moj drobcek


Zdroj inspiracie: povodny recept som trocha upravila.

8 komentárov:

  1. jeej, to je skvely jednoduchy kolacik, pripomina mi salamunske rezy,alebo ako sa to vola a cakatelka je uzasna! :)))

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Jee vypada perfektne, trochu jako perník :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. V Cechach by to nazvali "buchta" :) takze je to taka obycajna, ale rychla, dobra a vdacna buchta na vikend :)

      @marysity dakujem :)

      Odstrániť
  3. Miška, dovolila som si nechať pre Teba jeden odkaz u mna na blogu :-)
    http://yummysweets-rikinka.blogspot.com/

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Miska paci sa mi receptik, ale najviac sa mi paci tvoja krasna dcerka. je taka peknucka. Skvela fotecka.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Dakujem Adrika :) Sanabka je nase male slniecko, zboznujem ju :) ale samozrejme aj Salonku, len ona je uz taka slecnovska, nie taky stiskaci uzlicek :)

      Odstrániť
  5. jednoduchý, určite chutný, a určite krásne voňavý, Miška, až mi je ľúto, že tú vôňu nemôžem cítiť... A malá úžasne čaká, a netrpezlivo isto :)))

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Som ju potom zabavila, tak zabudla, ze je nejaky kolacik v chladnicke :))

      Odstrániť