pondelok 26. marca 2012

Paradajkovy sosik (na pizzu alebo cestoviny)

Pred par dnami som sofera, ktory vozi dcerku do skoly poprosila, aby mi priniesol z trhu pol kila paradajok a dve kila zemiakov. Tomato a potato mu asi znelo rovnako a tak mi priniesol pol kila paradajok a dve kila paradajok :) Dnes som si vsimla, ze uz dve prilis zmakli, tak som par kuskov vzala a urobila troska sosiku na pizzu alebo na cestoviny. Sosik mozete pouzit ihned, alebo ho uskladnit v chladnicke maximalne 3-4 dni. Alebo si ho mozete urobit viac a zamrazit v dobre uzavretych dozickach.



22IMG_6640


CO POTREBUJETE:

5ks stredne velkych paradajok
voda
3 lyzice olivoveho oleja
3 velke struciky cesnaku
sol
cerstvo zomlete cierne korenie


22IMG_6636



AKO POSTUPOVAT:

Paradajky na jednom konci narezeme do X. V hrnci dame zovriet vodu, paradajky do nej vlozime a chvilku povarime (blansirujeme), vyberieme a vlozime do studenej vody. Osupeme ich.

22IMG_6627

22IMG_6629


Osupane paradajky pokrajame nadrobno. Do hrnca dame olej, pridame nakrajane paradajky a nadrobno nakrajany cesnak. Privedieme do varu, ohen celkom zmiernime a nechame varit (odokryte). Obcas premiesame.

22IMG_6630


Po 15 minutach skontrolujeme, paradjaky si pustia dost stavy. Aby boli lepsie roztlacene, mozeme im pomoct a nechame ich na miernom ohni varit dalsich 15 minut. Obcas premiesame.

22IMG_6632


Ked je voda zredukovana po 30 minutach, hrniec odstavime z ohna, sosik ochutime solou a mletym ciernym koreni, premiesame a ak budeme uchovavat v mraznicke, nalejeme ho do dozicky a nechame dobre vychladnut. Potom dozicku dobre uzavrieme a vlozime do mraznicky.


Sosik pri pouziti mozete dochutit napriklad cerstvou bazalkou, oreganom alebo hocicim, co mate radi.


22IMG_6639

4 komentáre:

  1. Michaela, táto omáčka sa mi veľmi páči, či už ako základ na cestoviny, alebo na pizzu. Možno si ju spravím aj z konzervových, už olúpaných paradajok, lebo nemám možnosť kúpiť dobré zrelé paradajky.

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Mozu byt aj konzervovane. Ked som pozerala na net na recepty ako na to, vacsina hovorila o konzervovanych, ale tie zasa u nas nie su :) tak ja preto z cerstvych.

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Neco podobneho na pizzu delavam, mnam :) Uz jen aby mi k tomu dorostla ta bazalka :)

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Semienka bazalky som si kupila na Slovensku a chystam sa ich zasiat, uz mam aj hlinu kupenu tak sa na to musim dat. Som zvedava, ci z nej nieco bude.

    OdpovedaťOdstrániť