nedeľa, 20. mája 2012

Aam Panna (napoj z nezreleho manga)

Aam v preklade z hindstiny znamena mango. Mangova sezona je stale v plnom prude a v horucich letnych mesiacoch, ked u nas teplota dosahuje az 50st. cez den je toto vyborny osviezujuci zdravy napoj a taktiez dobijac energie. (Okrem ineho indovia v letnych mesiacoch piju aj chladeny cmar a jedia ryzu zmiesanu s bielym nesladenym jogurtom.)


Aam panna




CO POTREBUJETE:

(hrncek, ktory som pouzila ako odmerku ma 200ml)

1 velke zelene nezrele mango 
(ja som z mojho dostala 2 hrnceky duziny = 400ml)
1 hrncek palmoveho cukru (jaggery)
troska ciernej soli (kala namak)
troska mleteho kardamomu
troska mletej rimskej rasce

na dorobenie napoja:
voda
kocky ladu

na ozdobu:
mozete pouzit listocky medovky alebo maty



Aam panna




AKO POSTUPOVAT:

Mango osupeme (surove okrajame ako zemiaky) a duzinu pookrarujeme od kostky. Pokrajame ju na stredne velke kusky a vlozime do plechovej nadobky. Tu vlozime do tlakoveho hrnca. Do tlakoveho hrnca prilejeme vodu, ale nie do nadobky s mangovou duzinou. Hrniec uzavrieme a mango uvarime do makka. Ak vam piska hrniec v intervaloch, tak varime na 3 zapisknutia; co moze byt 5-7 minut. Hrniec odstavime z ohna a paru nechame samovolne uniknut, neotvarame ho nasilu! (Mozete mangovu duzinu upiect aj v rure, ak nechcete pouzit tlakovy hrniec; na 200st. asi 20-40 minut, podla velkosti nakrajanych kuskov; duzina musi byt celkom rozvarena ako kasa.).

Makku duzinu dame do misky a ak v nej zostali este nejake kusky, roztlacime ich vidlickou. Pridame palmovy cukor (jaggery), drvenu rimsku rasci, mlety kardamom a sol (pre predstavivost, pouzila som cajovu lyzicku).

Aam panna



Vsetko dobre premiesame, nadobu v ktorej budeme skladovat tesne uzavrieme a ulozime do chladnicky.

Aam panna



Vzdy ked sa budete potrebovat osviezit do 200ml pohara dajte 1 lyzicu ochutenej mangovej duziny, niekolko kociek ladu a dolejte vodou. Dobre premiesajte, mozete ozdobit listockami maty, ci medovky.

1 komentár:

  1. mango patri medzi moje naj ovocicko!!! a toto vyzera straaasne dobre!!!!

    OdpovedaťOdstrániť