piatok, 4. mája 2012

Masala arasidy

Zastanci dietneho stravovania teraz prizmuria oci :) ale kedze si taketo veci nerobime kazdy den, prepacia mi tento kaloricky recept. Okrem klasickych solenych arasidov si mozete urobit arasidy na indicky sposob. Verte mi, ze vam zachutia viac ako tie klasicke solene ;)


1




CO POTREBUJETE:

(hrncek, ktory som pouzila ako odmerku ma 200ml)

1 a 1/2 hrnceka nesolenych arasidov
3/4 hrnceka muky Besan (cicerovej muky)
sol
1 lyzica kukuricneho skrobu
1 lyzicka kasmirskeho mleteho chilli korenia
1/2 lyzicky garam masala
2 a 1/2 lyzice rastlinneho oleja
voda podla potreby
olej na vyprazanie




2




AKO POSTUPOVAT:

Nesolene arasidy najprv chvilku opecieme na suchej panvici a odlozime si ich bokom.

3



V miske zmiesame besan, sol a kukuricnu mucku.

4



Pridame chilli korenie a garam masala a premiesame.

5



Pridame olej...

6



... a postupne po trosickach pridavame vodu... tolko, aby sme vymiesali hustejsiu kasicku.

7



Potom do besanoveho cesticka zamiesame arasidy, aby boli vsetky obalene.

8



V hrnci zohrejeme dostatok olej (arasidy sa musia fritovat). Ked je olej horuci prstami donho davame arasidy (niektore sa mozno zlepia ako bhajia, nevadi!). Oprazime ich do hnedkava. Neprazime prilis dlho, po vybrati z horuceho oleja a vychladnuti este troska stmavnu.

9



Mozeme uskladnit v sklenej dobre uzavretej nadobe.

A ak sa pohrate s ich balenim, mozete ich darovat aj ako malu pozornost.

6 komentárov:

  1. arašidy zbožňujem, potešilo by ma to ako darček,a krásne fotky :-)

    OdpovedaťOdstrániť
  2. aký olej sa používa na fritovanie v Indii?

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Arasidovy. Komu vadi jeho vona a chut, tak slnecnicovy. Poulicne jedla sa ale urcite prazia na nejakych lacnejsich olejoch.

      Odstrániť
  3. Nech vam chuti Adka :) Ja ich zboznujem take riadne palive :)

    OdpovedaťOdstrániť