piatok, 1. júna 2012

Ked Lavovy kolacik nemal "lavu"..

Den deti sa u nas dnes prilis nelisil od tych ostatnych dni. Deti ho stravili vonku, od rana bolo pekne zatiahnute a slniecko tak nepalilo. Kedze v meste vela atrakcii nemame, urobila som im radost aspon ich oblubenym jedlom. Vcera drankali, ze by chceli ochutnat Lavovy kolacik, a tak som sa dnes do toho dala.







CO POTREBUJETE (na 6ks):

2 vajicka
75g praskoveho cukru
113g horkej cokolady na varenie
113g masla na pecenie
40g hladkej muky (pouzila som Maida)

extra maslo na vytretie misticiek




AKO POSTUPOVAT:

Vajicka vyslahame do penista spolu s cukrom. Vo vodnom kupeli roztopime cokoladu. Ked sa vsetka celkom roztopi, hrniec odstavime z ohna a primiesame maslo. Nechame ho celkom v cokolade roztopit a vymiesame do hladka. Cokoladovu zmes primiesame k vyslahanym vajickam. Pridame muku a vsetko zlahka premiesame.

Ruru predohrejeme na 180st. Misky, v ktorych budeme piect poriadne vytrieme maslom. Cestom ich naplnime do 3/4. Kolaciky pecieme 10 minut, ak chcete lavu a 15 minut, ak chcete normalne upeceny cokoladovy kolacik. Ja som piekla 12 minut, lebo som si nebola ista, ci to bude po 10 minutach dobre prepecene (moja prvotina).





Po upeceni vytiahneme misticky z rury von a pockame 5 minut. A vyklopime...

Mozeme podavat s kopcekom vanilkovej zmrzliny alebo len tak posypane praskovym cukrom.

Po zareze do kolacika, by mala vytiect cokolada. Kedze som to o 2 minutky s pecenim presvihla, nase lavove kolaciky nemali lavu, ale mali makkucky cokoladovy stred. Mozno ak by som ubrala tie 2 minutky z pecenia, aj ta "lava" by tiekla :) Napriek tomu im kolaciky chutili a zjedli sa do posledneho kuska.

7 komentárov:

  1. Miška, taký koláčik by potešil aj mňa :-)....čokoládu zbožňujem!

    OdpovedaťOdstrániť
  2. no, tak tieto aj nasi drankaju, ja robievam vo forme torticky :-) a tiez sa nevedia dojest :-) dobre veru..

    OdpovedaťOdstrániť
  3. ahoj pecu je casto, ale serviruji hned po upeceni ... necekame 5minut :)

    http://www.labuznik.com/recept/americke-krehke-babovicky-s-tekutym-stredem/

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Nooo na tom obrazku vyzeraju krasne. Ale neni su tie na obrazku robene ako "molten lava cake"? Kde sa do stredu dava kus cokoladovej hmoty, ktora sa pred tym myslim mrazi.

    OdpovedaťOdstrániť
  5. no ja je delam v jine formicce, jako male babovicky a tekuty stred mam vzdycky. Pecu je podle receptu jen 6minut a hned vyklapim a podavam. Delala jsem je uz tak 20x a vzdycky z nich tekla cokolada :) jen si musim davat pozor pri vyklapeni abys s nimi nebouchala a neprotrhla je

    OdpovedaťOdstrániť
  6. Ramekis misticky na ne nemam, takze musi stacit forma na mafinky, ale nabuduce skusim podla toho receptu z labuznika, snad sa podaria :)

    OdpovedaťOdstrániť
  7. budou stacit bez problemu :) taky jsem v tom pekla, ale pak mne doslo, ze jsou vlastne takove male :))))

    http://blex.cz/nase-vyrobky/formy-pocinovane/formy/forma-na-puding-125

    OdpovedaťOdstrániť