sobota 9. júna 2012

Korenene placky

Tieto placky som dnes robila presne z toho isteho cesta ako Smazene "krekry". Tak kto nema rad smazene jedla, kludne cesto moze pouzit aj takto.


Korenene placky



CO POTREBUJETE (na 6ks):

(hrncek, ktory som pouzila ako odmerku ma 150ml)

1 hrncek muky Maida (hladka 00)
1 hrncek ryzovej muky
1/2 hrnceka muky Besan (cicerova muka)
sol
1/2 lyzicky rimskej rasce
1 lyzicka semienok ajwain
1 lyzicka kasmirskeho chilli korenia
stipka asafoetida
6 lyziciek sezamovych semien
2 lyzice oleja (alebo ghee)
voda podla potreby (pouzila som priblizne 150ml)
olej na vysmazanie




AKO POSTUPOVAT:

Do vacsej misky dame vsetky muky, sol a koreniny. Vsetko dobre premiesame. Potom pridame olej a vodu a vypracujeme nelepive cesto. Cesto nechame v miske aspon pol hodiny odlezat. (Ja som misku uzavrela a dala cesto odlezat na noc do chladnicky.)

Cesto rozdelime na 6 dielov. Kazdy vymodelujeme na gulocku. Tu v dlaniach splostime a obalime v muke. Vyvalkame tenku placku (ako Chapati) a opekame na predohriatej panvici (bez oleja) do hnedkava.

Hotove placky ukladame do cistej bavlnenej utierky a podavame teple.

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára