piatok 31. augusta 2012

Opekana ryza s paradajkou, paprikou a fazulou





CO POTREBUJETE:

1 hrncek ryze Basmati
voda
olej
sol

1 lyzica ghee
2 klinceky
kustik skorice
1 mensia cervena cibula
4 struciky cesnaku
1 paradajka
1/2 mensej zelenej papriky
1/4 lyzicky mletej kurkumy
1/4 lyzicky mleteho cierneho korenia
hrst uvarenej fazule (nemusite varit fazulu len kvoli takejto ryzi, ja som pouzila trocha fazule, ktoru som si uvarila na kari; takisto ryzu mozete pouzit z predosleho dna, ak vam zostala)
koriandrova vnat





AKO POSTUPOVAT:

Ryzu preplachneme, poprazime chvilku na oleji, zalejeme vodou asi tak, aby hladina bola 2cm nad ryzou, osolime a dusime do makka. Uvarenu ryzu odlozime bokom do dalsieho pouzitia.

V hlbsej panvici zohrejeme ghee, pridame skoricu a klinceky a nechame zavonat. Pridame nadrobno nakrajanu cibulu a cesnak a poprazime do makka. Pridame nadrobno nakrajanu paradajku a papariku a opekame na miernom ohni do polomakka (papriku mozete nechat trocha chrumkavu). Potom pridame kurkumu, cierne korenie, uvarenu fazulu a minutku prehrejeme. Pridame uvarenu ryzu a vsetko dobre premiesame, chvilku opekame za stale premiesavania. Miesame opatrne, aby sme "nerozbili" ryzu. Ak treba dosolime, ozdobime cerstvou koriandrovou vnatou a mozeme podavat.

K ryzi si mozete dat pappad alebo uvarene vajce.

1 komentár:

  1. tento receptík som už obdivovala aj na stránke varecha :-)

    Miška, u mňa na blogu máš ocenenie :-))

    OdpovedaťOdstrániť