pondelok, 20. augusta 2012

Piskotovy slivkovy kolac

Vcera som zohnala krasne velke slivky. Polozila som ich doma na stol.... a teraz co??? Na lekvar to nebolo, tak len zjest surove alebo upiect kolac. Este, ze mame facebook :) STacilo do statusu napisat, ze mam "slifky" a uz aj hned mi Jeanette napisala recept na kolac, ktory sa mi hned zapacil.


slivkovy kolac




CO POTREBUJETE (forma s priemerom 21cm):

3 vacia
100-125ml jemneho krystaloveho cukru
200ml hladkej muky (Maida)
1 plocha lyzicka prasku do peciva
200ml sladkej smotany

slivky
mleta skorica
mlete mandle
vanilkovy cukor


AKO POSTUPOVAT:

Bielky a zltky od seba oddelime. Z bielkov vyslahame tuhy sneh. Zltky vyslahame s cukrom. Pridame slahackovu smotanu a muku smiesanu s praskom do peciva a dobre vymiesame. Pridame sneh z bielkov a zlahka vmiesame do cesta.

Formu potrieme maslom a vysypeme mletymi mandlami. Vylejeme cesto. Na vrch ulozime nakrajane slivky (ja som ich obalila v muke, aby neklesli celkom na dno kolaca). Vrch poprasime mletou skoricou, vanikovym cukrom a mletymi mandlami.

Ruru predohrejeme na 180st., kolac pecieme asi 40 minut. Urobte test spajlou.

1 komentár:

  1. takéto s ovocím máme najradšej, krásne sa Ti vydaril, verím že chutil :-)

    OdpovedaťOdstrániť