streda, 10. októbra 2012

Masala z Kari listkov

Tuto zmes korenia si zeny vyrabaju vacsinou na juhu Indie, pretoze kari listky su najviac typicke prave pre kuchyne statov Andhra Pradesh, Karnataka a Tamil Nadu. Kedze nechcem prist o vsetky listocky, ktore na mojom malom kari stromceku narastli a dva tyzdne bez vody by tu sam asi nevydrzal, rozhodla som sa stromcek "oholit" a urobit si korenie, ktore mozem uskladnit v mraznicke a vyuzit neskor pri vareni.


masala z kari listkov 019



CO POTREBUJETE:
(hrncek, ktory som pouzila ako odmerku ma 200ml)

2 hrnceky ususenych kari listkov
1 hrncek Toor dal
1 hrncek Urad dal
1 lyzica gulateho korenia
2 cervene susene chilli papricky


masala z kari listkov 020



AKO POSTUPOVAT:

Kari listky si preplachneme pod tecucou vodou a ulozime na cistu kuchynsku utierku, ktorou ich trocha vysusime. Potom ich dame v jednej vrstve na tanier alebo pekac a na slnku takto susime 2 dni.

masala z kari listkov 001


Ked su kari listky ususene, mozeme pokracovat s vyrobou korenia. Zohrejeme si panvicu (nie aby bola prilis horuca). Pridavame suroviny postupne, kazdu opecieme na stredne silnom ohni, na suchej panvici zvlast. Najprv som si opiekla do hnedkava toor dal a odlozila bokom...  

masala z kari listkov 004


... potom som opiekla urad dal a pridala k toor dal bokom.

masala z kari listkov 006


Potom som opiekla chilli papricky do hnedkava a odlozila bokom (odstranila som pred tym semena).

masala z kari listkov 008


Potom som opiekla gulate korenie, len kym zacalo praskat a odlozila bokom.

masala z kari listkov 011


Nakoniec som opiekla len par sekund kari listocky a pridala k ostatnym surovinam bokom.

masala z kari listkov 012


Vsetko nechame vychladnut a potom pomelieme na mlynceku na korenie alebo rozdrvime v maziariku na prasok.


masala z kari listkov 013



Uskladnime v tesne uzavretej nadobe a najlepsie urobime, ak korenie skladujeme v mraznicke, pretoze listky stracaju rychlejsie svoju chut a aromu nez ine korenia.

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára