sobota, 12. januára 2013

Kávovo - kakaový koláč

Piekla som podľa receptu od Suzi512.






ČO POTREBUJETE:

300g múky (použila som Maida, ktorá je porovnateľná s hladkou 00)
150g cukru
100g masla
1 lyžička prášku do pečiva
2 vajcia
3 lyžice kakaa
1 lyžica rumu
2 lyžice oleja
250ml mlieka
1 lyžica instantnej kávy

pikantný džem

ako polevu som použila Ganache





AKO POSTUPOVAŤ:

Instantnú kávu rozpustíme v mlieku.

Do misky dáme maslo a necháme ho pri izbovej teplote zmäknúť. Pridáme cukor a vymixujeme ich, kým zmes nie je bledá a nadýchaná. Potom pridáme vajcia a znova vymixujeme.

V druhej miske zmiešame múku, prášok do pečiva, kakao.

Do misky s maslovou zmesou pridáme rum, olej a vymiešame. Ďalej pridávame postupne mliekovo-kávovú zmes a múčnu zmes a vymiešavame, až kým oboje neminieme.

Rúru vyhrejeme na 180st.

Tortovú formu (alebo inú formu) vymastíme olejom alebo maslom a vysypeme múkou. Prebytočnú múku vytrasieme preč. Cesto do formy nalejeme a dáme piecť na 30-35 minút. Otestujte špajľou, či je koláč upečený.

Koláč necháme vychladnúť cvhíľu. Potom džem zohrejeme a zohriaty natrieme na koláč.

Koláč ihneď polejeme Ganache polevou a dáme stuhnúť do chladničky.

6 komentárov:

  1. jejkooo :-))) inak to som ja z tej varechy :-))) som sa veľmi potešila, keď som včera videla, ako som inšpirovala :-) ten pikantný džem znie zaujímavo :-)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Domyslela som si pri tvojom jednom komentari, ze si to ty :) Pikantny dzem tym myslim kyselkavy. Kolac sa velmi rychlo zjedol :)

      Odstrániť
    2. :-)) jáááj. aj u nás, ešte si pýtali duplu :-) som sa tešila, lebo to bola jeho premiéra. určite ho ešte budem robiť

      Odstrániť
    3. Aj ja som ho zaradila medzi nase oblubene :)

      Odstrániť
  2. Ten vypada krasne! Moc rada polevam dorty a kolace ganache :)

    OdpovedaťOdstrániť