utorok 5. februára 2013

Gougeres

Gougeres je francúzske syrové pečivo z odpaľovaného cesta. Zvyčajne sa používajú syry Gruyère, Comté, alebo Emmentaler, môžu sa podávať len tak alebo s nejakou náplňou. Odpaľované cesto som skúšala robiť prvýkrát. Mala som vždy rešpekt k nemu, pretože som si myslela, že je to niečo veľmi zložité. Až dnes som zistila, že je to úplná hračka. Presne ako to býva s každým receptom, ktorého sa najprv "bojím".



1



ČO POTREBUJETE (na 12 väčších ks):

250ml vody
3 lyžice masla
soľ
250ml hladkej múky (použila som Maida)
4 vajcia
strúhaný syr (ja som použila "indický" Cheddar)
mleté čierne korenie
sušené oregano



2



AKO POSTUPOVAŤ:

Do hrnca dáme vodu, maslo a soľ. Zohrievame, až kým sa maslo nerozpustí. Netreba vodu priviesť k varu, s ďalším bodom pokračujeme hneď, ako sa maslo rozpustí.

3


Keď je maslo rozpustené, pridáme naraz múku a varechou hneď miešame na stredne silnom ohni. Miešame, až kým sa cesto nespojí a na dne hrnca sa neurobí akoby povlak. Potom hrniec odložíme z ohňa a cesto necháme 2-3 minúty vychladnúť.

4


Do cesta po jednom zapracujeme vajcia. Pridáme prvé vajce a vareškou dobre zamiešame. Bude to klzké a trocha nešikovné...

5


... potom pridáme druhé vajce a zamiešame....

6


... tretie vajce a zasa zamiešame...

7


... nakoniec štvrté vajce a to už máme hladšie cesto, ktoré sa dobre mieša.

8


Do cesta pridáme korenie (môžete použiť akékoľvek príchute, ktoré vám vyhovujú)...

9


... pridáme asi 200ml strúhaného syra a zamiešame.

10


Rúru vyhrejeme na 180-200st.

Pekáč vystelieme papierom na pečenie. Môžeme ďalej použiť cukrárenské vrecko, ale ak sa vám nechce špiniť, postačia aj dve polievkové lyžice, ktorými urobíme kôpky.

11


Pečieme na 180-200st. (záleží od vašej rúry), 30 minút.

12



13


Piekla som podľa tohoto receptu.

9 komentárov:

  1. Odpalovane cesto! To je presne to, do coho nemam odvahu sa pustit. Moj muz, aj ja teda, mame radi francuzske (alebo belgicke?) eclairy, mam aj knizku receptov, ale nie a nie skusit.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Daj sa do toho. Vacsina receptov, ktorych sa bojim je nakoniec velmi jednoducha. Az na croissanty!!! :D

      Odstrániť
  2. Vyzeraju uzasne! Nikdy som nic taketo nerobila ale vyzera to jednoducho :) A syrove veci milujem. Vyskusam :)

    OdpovedaťOdstrániť
  3. neviem preco,. ale az dnes som nasla tento blog...:))) ja to fakt nechapem kde som sa doteraz flakala..., pretoze su tu tak uzasne recepty...a toto urcite vyskusam....aj cviklovo orechovy salat, aj Simit ...aj tie dalsie, ku ktorym som sa este nedostala... :) prajem krasny den, Zuzana

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Miska, cesto bolo redsie. Recept aj postup som dodrzala. Nevies, cim to mohlo byt? L.

    OdpovedaťOdstrániť