štvrtok, 7. februára 2013

Pav Gobi

Včera mi Sunil povedal: "Prosím ťa, nevar dnes nič zdravé. Uvar niečo dobré." Asi má už dietovania plné zuby a ja už tiež strácam fantáziu, čo mu  uvariť. Chcela som mu teda urobiť radosť a pripraviť mu na večeru prekvapenie. Jeho obľúbené Pav bhaji. Chýbal mi však hrach a paprika, a tak som sa rozhodla, že predsa len to urobím, len troška inak a diétne, bez masla a zemiakov, ale stále chutne. Upiekla som čerstvé Pav a udusila karfiol. A tak vzniklo "Pav Gobi", ktoré veľmi chválil.



Pav Gobi



ČO POTREBUJETE:

1 menší karfiol
olej
1/2 lyžičky tmavých horčičných semienok
niekoľko karí lístkov
1 väčšia červená cibuľa
1 väčšia paradajka
soľ
1/4 lyžičky mletej kurkumy
1/2 lyžičky kašmírskeho čili korenia
1/3 lyžičky mletého koriandru
voda podľa potreby




AKO POSTUPOVAŤ:

Karfiol rozdrobíme na maličké kúsky.

Vo woku zohrejeme trocha oleja. Pridáme horčičné semienko a necháme prasknúť. Pridáme karí lístky, ktoré prasknú ihneď. Ďalej pridáme nakrájanú cibuľu a na silnom ohni necháme zhnednúť (nie zhorieť!).

Pridáme rozdrobený karfiol a soľ, premiešame. Potom pridáme kurkumu, čili korenie, koriander a nadrobno nakrájanú paradajku, premiešame. Podlejeme troškou vody a zakryté na miernom ohni dusíme do mäkka. 

Potom pridáme kokosové mlieko a prebytočnú tekutinu v jedle na silnom ohni necháme zredukovať.

Do hotového jedla primiešame nasekanú koriandrovú vňať.

Pav Gobi


Pri servírovaní si karfiol môžeme posypať nadrobnučko nasekanou cibuľou a pokvapkať citrónovou šťavou. Nedietujúci si na hotové jedlo môžu pridať plátok masla a premiešať.

Podávame s Pav.
.

Pav Gobi

7 komentárov:

  1. Dobrý deň, keď som žila v zahraničí, v kuse sme chodili do indickej reštaurácie a jedlo som si zamilovala. To bolo ešte v 90 rokoch, keď sa tu nedalo nič zohnať :) Teraz je to so surovinami podstatne lepšie, len neviem, čím by sa dali nahradiť tie kari lístky. Poradíte mi? Ďakujem veľmi pekne za odpoveď a aj za Vaše úžasné recepty. Gabika

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Dobry vecer, kari listky maju svoju specificku chut aj vonu, nedaju sa nahradit. Jedine ich celkom vynechat. Ale mali by sa dat zohnat susene listky, bud v BA v nejakej specializovanej predajni alebo online. Susene sice nepouzivam, ale ak by som nemala na vyber, tak by som ich podrvila a pouzila normalne ako susene korenie na dochutenie jedla.

      Odstrániť
    2. Ďakujem za odpoveď, vyskúšam zohnať aspoň tie sušené :)

      Odstrániť
  2. Miška, úžasne si to vymyslela, veľmi rada čítam Tvoje krásne receptíky a aj fotky sú nádherné! :-)

    OdpovedaťOdstrániť