piatok 15. marca 2013

Cícerovo - mrkvová nátierka / Chickpeas and carrot spread

(Menej jogurtu.)


ČO POTREBUJETE:

hrnček uvareného cíceru
1 väčšia mrkva
2 lyžice bieleho odtečeného jogurtu (grécky hustý jogurt)
soľ
1/2 lyžičky tmavej rímskej rasce
mleté čierne korenie 


IMG_7866
(Viac jogurtu.)


AKO POSTUPOVAŤ:

Cícer si na noc namočíme, ráno prepláchneme a dáme uvariť do mäkka. Použila som tlakový hrniec, v ktorom to trvá asi 20 minút od natlakovania. Uvarený cícer scedíme a odložíme bokom vychladnúť. (Ja som použila cícer, ktorý som si uvarila na karí. Uvarila som si trocha viac a z neho odobrala, koľko som potrebovala.)

Mrkvu očistíme a uvaríme do mäkka, asi 15 minút. Vodu z mrkvy si odložíme.

Cícer a mrkvu rozmixujeme s asi 1 lyžicou vody z mrkvy a rímskou rascou. Dáme zmes do misky, pridáme soľ, mleté čierne korenie, jogurt a dobre vymiešame. 

Dáme na 1 hodinu do chladničky odležať a potom podávame s chlebom alebo s pečivom.

6 komentárov:

  1. jé tak cizrnovou pomazánku miluju... tuto ráda vyzkouším ;) super obměna s tou mrkvičkou ;) díky za tip. hned jdu namočit cizrnu ;)

    OdpovedaťOdstrániť
  2. vyzerá chutne, ja si idem kúpiť nielen cícer ale aj tlakový hrniec... :-D

    OdpovedaťOdstrániť
  3. super inspiracia Miska, uz mi niekedy dochadzaju napady co narychlo pripravit na veceru :D cícer mam predvareny zamrazeny stale po ruke, cize nebude problem :)

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Dakujem dievcata, dufam, ze bude chutit :)

    OdpovedaťOdstrániť
  5. Dakujem za recept, prave "degustujem".

    OdpovedaťOdstrániť