nedeľa 3. marca 2013

Fazuľová polievka / Rajma soup


IMG_7681



ČO POTREBUJETE:

150ml hrnček fazule Rajma
2 strúčiky cesnaku
5-8 guličiek čierneho korenia
2 vačšie mrkvy
1 veľký zemiak
štipka majoránu
soľ
voda podľa potreby
štipka mletého chilli korenia

na zásmažku:
olej (ghee)
1 lyžica múky (použila som maida)
1 plochá lyžicka mletej sladkej červenej papriky
studená voda


IMG_7691



AKO POSTUPOVAŤ:

Fazuľu si na noc namočíme. Ráno vodu scedíme, fazuľu prepláchneme, dáme do tlakového hrnca a zalejeme vodou (500ml). Pridáme očistenú cibuľu, cesnak, bobkový list, čierne korenie. Fazuľu pod tlakom uvaríme domäkka, asi 25-30 minút od natlakovania. (Keď hrniec začne pišťať, oheň zmiernime.) 

IMG_7664


Po uvarení fazule, keď z tlakového hrnca unikne všetka para a otvoríme ho, pridáme očistenú a nakrájanú mrkvu a zemiak, osolíme, ak treba dolejeme vodu (ja som pridala dalších 200ml vriacej vody) a polievku znova privedieme k varu. 

🫘 🫘 🫘

Kým sa zelenina v polievke varí, pripravíme si zásmažku. V hrnci zohrejeme olej, orestujeme na ňom chvíľku múku, potom pridáme sladkú mletú papriku (nerestujeme, aby nezhorkla) a zalejeme studenou vodou (asi 200ml), dobre zamiešame. Zásmažku hneď vlejeme do polievky (ja som pridala ešte štipku mletého chilli korenia), pridáme štipku majoránu a ešte 10 minút ju povaríme alebo kým zelenina nie je mäkká. 

2


Do hotovej polievky primiešame nasekanú koriandrovú vňať. 

IMG_7668


Polievka by mala byť pomerne hustá. 



IMG_7683

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára