nedeľa 31. marca 2013

Kde sa dobre varí, tam sa dobre darí

Dnes mal Sunil voľnejší deň po dlhšej dobe. Priniesol hneď z rána čerstvé ryby z trhu a povedal, že dnes varíme spolu. A takto to dopadne, keď sa obaja "zrazíme" v kuchyni....

Sunil časť rýb vysmažil a ja som varila rybacie kokosové karí.




Na trhu dnes mali pekne, čerstvé "pomfrets". Ryby na požiadanie trhovník rovno naporcuje a očistí, takže doma s tým už veľa práce nie je. Stačí ich umyť. Potom ich Sunil nasolil, nechal chvíľu odležať a opláchol.


1spolocne varenie 003


V miske namočil kokum vo vode a trocha "vyžmýkal". Týmto polial ryby a nechal zasa chvíľu odležať. Miesto kokum sa dá použiť citrónová šťava.

1spolocne varenie 007

1spolocne varenie 009


1spolocne varenie 013
Potom ryby znova opláchol.


Pripravil si veci na obaľovanie.... ryžovú múku, soľ, kurkumu, čili korenie. V tomto ryby postupne obaľoval ako ich dával na rozpálený olej.

1spolocne varenie 017

1spolocne varenie 020



1spolocne varenie 025
Na panvici (tava) rozpálil olej. Ryby vysmažil z jednej strany....


1spolocne varenie 028
... aj z druhej.




1spolocne varenie 030
A JE TO!




1spolocne varenie 012
Ja som medzitým pripravila kari a ryžu.




A takto vyzeral náš dnešný obed :)

1spolocne varenie 037

10 komentárov:

  1. :-) a je to! zdravím šikovného manžela...nepožičiaš? Ja sa cítim dnes ako chobotnica :-)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Jaj Tani, ten hned na krofky lahol, ked dovaril :D

      Odstrániť
  2. ste šikovní obaja!...ja by som sa tiež chcela, s mojim manželom takto a častejšie zraziť v kuchyni, myslím pri šporáku :-))...obed je lákavý...Miška, prajem krásne sviatky! :-)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Dakujem Ywett, pekne sviatky aj tebe a tvojej rodinke.

      Odstrániť
  3. Manžel má krásny a podmanivý úsmev Miška. Obedík vyzerá super. Veľmi mi chutia niektoré indické jedlá. Spolupracovala si aj na apetite špecial?

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Dakujem Ivka. Ano, nieco som im posielala :)

      Odstrániť
  4. Ojjj ... veru by som si pochutila ... :D a šikovný manžel sa u teba vyskytuje ... :)))))))))

    OdpovedaťOdstrániť
  5. prosím Ťa, čo je kokum?

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Kokum http://akochutimasala.blogspot.in/2010/03/co-je-to-kokum.html Miesto neho sa pouziva tamarind alebo stava z citrona.

      Odstrániť