pondelok 15. júla 2013

Balkónová záhradka

S monzúnom v Indii prichádza nový život (ak nie je príliš agresívny). Dážď zvlhčí zem, rastlinky dostanú dlho očakávanú vodu a všetko rastie, zelenie a ožíva. S príchodom tohtoročného monzúna sme sa so Salonkou dohodli, že si zasadíme nejaké semienka a budeme sledovať ako rastú. Len tak, aby sme videli ako sa im darí a ako rýchlo čo rastie.

Zasadili sme si semienka senovky gréckej, ktorá je pomerne jednoduchá na pestovanie a aj nám veľmi rýchlo vyklíčila. Tú samozrejme ľahko využijem aj v kuchyni.

22senovka


Zasadili sme semienka červenej papriky, ktorú u nás v obchode mávajú zriedka. A tak, keď sa nám podarilo ukoristiť v potravinách nedávno pekné kúsky, semienka sme si odložili. A už nám aj ukázali prvé lístočky.

22cervena paprika


Zasadili sme aj koriander, ale tomu sa akosi von nechce. Semienka sme pomliaždili valčekom na cesto, aby ľahšie klíčili. Salonka zasadila koriander aj u slovenskej babičky počas prázdnin a babička si myslela, že už z toho nič nebude. Už - už to chcela vzdať, keď tu zrazu po niekoľkých týždňoch koriander začal rásť! Takže s ním treba len trpezlivosť. Počkáme...

22koriander


Na youtube sme si popozerali aj niekoľko návodov ako sa čo pestuje. Salonku zaujalo pestovanie citrusovníkov, a tak sme si zasadili aj baby citróniky. Pravdu povediac, od nich som veľa nečakala, ale dnes sme ráno zbadali, že jedno zrnko nám začalo klíčiť :) Trvalo mu to 10 dní. Tešíme sa!

22baby citron


Ďalej sme zasadili niekoľko semienok paradajky, tmavú rímsku rascu a feniklové semienka. Nepotrebovali sme ani veľkú výbavu. Sadíme všetko do kelímkov od jogurtov.
22rajciny


22rimska rasca

22fenikel


Salonka chcela vidieť ako rastie aj nejaká strukovina, a tak sme zasadili mungo fazuľky. Tie vyskočili asi najrýchlejšie zo všetkých. Takto vyzerajú po dvoch dňoch.

22mungo


Nuž a náš najväčší experiment sú šampiňóny. V obchode bývajú preležané a nie veľmi pekné. Tiež sme popozerali niekoľko videí a dali sa do toho. Klobúčiky sme nechali 24hod., aby pustili spóry. A tie sme potom na papierikoch, na ktoré spadli dali na hlinu. Nádobu udržujeme zákrytú v tme, teple a vlhku. Zatiaľ sa nič nedeje..... takže chytiť palce a silno ich držať!!! :)



22sampinony2



A teraz ma napadá, že na čili sme zabudli..... musíme to rýchlo napraviť.

8 komentárov:

  1. To je perfektné! Miška, ako hlboko ste sadili semienka baby citronika? Mne nevyklíčil ešte nikdy. A koriander stačí zasadiť len tak - na povrch a udržovať pôdu vlhkú? Veľmi by som chcela čerstvý koriander, tak toto je pre mňa výzva. :) Držím palce, nech Vám všetko krásne vyrastie.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Vies co Danka, co som pozerala na youtube, tak vacsinou tie semienka nejak nezahrabavali. Len ich tak pohodili, zem udrzovali vlhku a ked vyklicili, tak im prihodili troska hliny. Tak aj my to tak skusame. A semienka citronu sme na noc namocili v teplej vode (ako chlapik na videu radil) a potom tiez len tak na povrch, ta hlina co ich zakryla je len od dazda, ked silno prsalo a tu hlinu tak akosi samo nahadzalo na tie semienka. Ten koriander... nuz toto je moj asi 3ti pokus. Doteraz mi nikdy nevysiel. Ale teraz som zohnala dobru zem, tak snad sa podari :)

      Odstrániť
  2. Držím palce, aby všechna semínka rostla a dělala jen radost! :) S koriandrem jsem nikdy neměla problém, roste jako blázen, ovšem skoro vůbec mi nevyrazila thajská bazalka... Ale jinak mám bylinek spoustu, takže můžu být spokojená :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ja som skusala obycajnu bazalku zo semienok, co som si doviezla zo Slovenska, ale vobec sa neukazala. No a koriander..... uvidime, ci pomoze ta ina hlina. Snad :)

      Odstrániť
  3. Miska, to je uzasne. Nech sa vasej malej zahradke dari. Inspirovala si ma :-)

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Koriander aj mne rastol ako blazon, ale semienka som siala cele. Peknu zahradku mate, nech sa jej dari!

    OdpovedaťOdstrániť