streda, 31. júla 2013

Voňavé pečivo

Sú mäkkučké zvnútra, majú mierne chrumkavú kôrku zvonku a výborne chutia čerstvé, natreté obyčajným maslom a posypané jarnou cibuľkou alebo pažítkou. Vďaka semienkam Ajwain krásne vonia.



22vonave pecivo 013



ČO POTREBUJETE:

500ml múky (použila som múku Maida, čo je hladká múka)
1/2 lyžičky soli
1 a pol lyžičky sušeného droždia
1 lyžička cukru
troška semienok rímskej rasce
1 lyžica oleja
asi 200ml teplej (nie horúcej) vody
vajíčko na potretie



22vonave pecivo 016



AKO POSTUPOVAŤ:

Do misky dáme múku, soľ, ajwain a rímsku rascu.

22vonave pecivo 001


Ďalej pridáme cukor a sušené droždie. Zamiešame to všetko s múkou.

22vonave pecivo 002


Pridáme teplú vodu a olej a vymiesime nelepivé cesto.  Cesto necháme v miske prikrytej kuchynskou utierkou hodinu kysnúť.

22vonave pecivo 003

22vonave pecivo 004


Po hodine z neho vytlačíme vzduch, premiesime a znova necháme v miske pol hodinu podkysnúť.

22vonave pecivo 005

22vonave pecivo 007


Po druhom kysnutí ho rozdelíme na 4 časti. Tvar pečiva si môžete zvoliť aký chcete. Ja som vyšúľala dlhé hrubšie chlebové paličky. Pečivo uložíme na múkou poprášený plech a necháme pol hodiny kysnúť.

22vonave pecivo 009


Zatiaľ si rúru vyhrejeme na 200st.

Pečivo pred vložením do rúry potrieme rozšľahaným vajíčkom.

22vonave pecivo 011


Pečieme 15 minút.




22vonave pecivo 021

2 komentáre:

  1. Jeeej, tento recept sa mi dost podoba na moj recept na zemlicky a chlieb, akurat ze pouzivam cerstve drozdie a do cesta davam aj 1cl octu. Tieto tvoje su kraaasne, hned by som sa do nich zahryzla :-D
    SL

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. :) ja davam ocot len do chleba, do peciva nie.

      Odstrániť