pondelok 20. januára 2014

"Madlenky" s vôňou ruží a kardamómu

Od kedy som videla Rachel Khoo robiť jej madlenky, chcela som ich skúsiť aj ja. Neviem prečo som si vždy myslela, že to je niečo zložité. Asi preto, že keď sa povie "francúzska kuchyňa" vzbudzuje to vo mne práve tú záležitosť. Čo znamená, že je to len moja nevedomosť. Madlenky sú vhodné k poobednému čaju a ja vám ponúkam recept ako som ich robila ja. Nižšie pod receptom nájdete link, ktorý mi bol predlohou. Či sú to tie pravé madlenky? Neviem. Moje sa tvarom určite nepodobajú, pretože nemám na ne formu. A tak som improvizovala a madlenky piekla vo formičkách na košíčky.



22IMG_7061



ČO POTREBUJETE (na 11-12ks):

160g hladkej múky (použila som Maida)

1 plochá lyžička prášku do pečiva 
trocha mletého kardamómu

2 vajcia
85g práškového cukru
štipka soli
1 lyžička ružovej vody

trocha nastrúhanej kôry z citróna (použila som limetku)
85g masla, rozpustené a vychládnuté
na vymastenie formičiek som použila ghee


22IMG_7057



AKO POSTUPOVAŤ:

Maslo si v hrnci na miernom ohni rozpustíme a necháme vychládnuť.

Múku preosejeme s práškom do pečiva a pridáme mletý kardamóm.

22IMG_7043


Vajcia vyšľaháme elektrickým mixérom spolu s cukrom a štipkou soli.

22IMG_7039

22IMG_7040


Do vyšľahaných vajec pridáme ružovú vodu.

22IMG_7044


Potom postupne k vyšľahaným vajciam zamiešame múku a maslo; na striedačku.

22IMG_7046


Do pripraveného cesta ešte pridáme kôru z citróna a zamiešame.

22IMG_7047


Formičky na madlenky poriadne vymastíme rozpusteným maslom (použila som ghee).

22IMG_7042


Rúru vyhrejeme na 190st. Formičky naplníme do 3/4 cestom. Ja som cesto rozdelila lyžicou do formičiek a potom palcom trocha roztlačila ako keď robíte medvedie labky. (Nie som si istá, či cesto nemalo byť redšie.)

Madlenky pečieme 12-15 minút.

22IMG_7050


Upečené necháme troška vychládnuť a vyklopíme ("vyskočili" z formičiek samé). Hotové pocukrujeme práškovým cukrom.



Správnou technikou je vraj zmiešať suroviny (okrem masla) a dať do chladničky. Maslo roztopiť a nechať troška vychládnuť. Potom ešte teplé maslo vmiešať do vychladeného cesta, ktoré sme si pripravili. Ihneď plniť, maslom vytreté a vychladené formičky a piecť na 260st. prvých 5 minút, dopekať na 180st. To by mala byť tá správna technika, aby im nabehlo pupko :)


Inšpirácia.

4 komentáre:

  1. Madlenky, ktore nevyzeraju ako madlenky..

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Preto je nazov v uvodzovkach a v uvode je to aj napisane ;)

      Odstrániť
  2. Vôbec nevadí, že vyzerajú inak, hlavne, že im chutili. Ja sa aspoň virtuálne ponúknem.
    Heli.

    OdpovedaťOdstrániť