utorok, 23. septembra 2014

Nakladane uhorky

Male uhorky na zavaranie som v Indii veru este nikde nevidela predavat. V specializovanych obchodoch s dovozovym tovarom som parkrat videla predavat zavarane uhorky, ale maly pohar stal okolo 200 rupii. Ale naco minat na kupovane, ked sa to da aj doma, zo salatovych a tak jednoducho? Teraz uz aj granadir bude chutit inak, lebo k nemu sa hodi jedine zavarana uhorka.


Nakladane uhorky



CO POTREBUJETE (na 1 pohar):

1-2-3ks salatova/perzska uhorka
(kolko sa vam zmesti do pohara)

nalev:
400ml vody
100ml octu (pouzila som biely chilli ocot)
2 ploche lyzice krystaloveho cukru
sol

dalej:
1 bobkovy list (ja som dala azijsky Tej patta)
cerstvy kopor
2 struciky cesnaku
1 mensia mrkva
1/2 lyzicky koriandrovych semienok
1/2 lyzicky zltych horcicnych semienok
4-6 ks gulateho cierneho korenia
1/3 lyzicky feniklovych semienok


Nakladane uhorky



AKO POSTUPOVAT:

Pohar sterilizujeme vo vriacej vode. Na jeho spodok vlozime kopor, umyty bobkovy list (ja som pouzila azijsky Tej patta) a struciky cesnaku. Uhorku poriadne poumyvame, prekrojime pozdlzne na stvrtiny (ak by sa po dlzke nevmestila do pohara, prekrojte ju najprv na polovicu) a vlozime do pohara. Poumyvame a okrajame mrkvu a vlozime k uhorkam do pohara.

V kastroliku dame zovriet vodu, cukor, sol a ocot na nalev. Vychladnutym nalevom zalejeme uhorky.

Pridame koriander, horcicne semienka, cierne korenie a feniklove semienka, pohar tesne uzavrieme a vlozime do chladnicky.

Najlepsie su po tyzdni uskladnenia v chladnicke, nie skor.

Nakladane uhorky



Podavame ako prilohu, pridavame do salatov, do natierok... 


Nakladane uhorky

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára