štvrtok, 16. októbra 2014

Mandlove kari s baby kukurickami

IMG_6121



CO POTREBUJETE:

1 balicek baby kukuriciek
voda
1/4 lyzicky mletej kurkumy

na pastu:
2 mensie cervene cibule
3 struciky cesnaku
1 paradajka
hrst mandli
1 zelena chilli papricka

dalej:
1 azijsky bobkovy list (tej patta)
voda podla potreby 
sol
1/3 lyzicky mletej kurkumy
1/2 lyzicky mleteho koriandru
1/2 lyzicky garam masala
hrst cerstvej koriandrovej vnate


IMG_6122



AKO POSTUPOVAT:

Baby kukuricky umyjeme a vlozime do hrnca s vodou a kurkumou. Vodu privedieme do varu a kukuricky varime 10 minut. Potom ich vyberieme a odlozime bokom do dalsieho pouzitia. Vychladnute pokrajame. Kym sa varia kukuricky, namocime si mandle. 

1


Do mixera vlozime vsetky suroviny uvedene na pastu a rozmixujeme.

2


V hrnci zohrejeme asi 2 lyzice ghee. Pridame bobkovy list.

3


Dalej pridame pripravenu pastu a na miernom ohni ju zredukujeme. Trvalo to asi 10 minut.

4


Poto pridame mletu kurkumu a mlety koriander a premiesame.

5


Dalej pridame trocha vody, aby vznikla husta omacka. Premiesame, osolime a privedieme do varu. Ohen zmiernime.

6


Pridame predvarene, pokrajane kukuricky, garam masala a premiesame.

7


Nakoniec pridame nasekanu koriandrovu vnat, prejdeme silnym varom a hrniec odlozime z ohna. Kari nechame pod pokrievkou odlezat este 10 minut a mozeme podavat s ryzou.

8

6 komentárov:

  1. Super, budeme mat zajtra na veceru. Len myslim, ze nenajdem take male kukuricky, bud skusim s normalnou mrazenou kukuricou alebo nahradim nejakou inou zeleninou...co ja viem? Ze by tekvicou? Ked zacina sezona...alebo mrkvou, ta je taka sladkasta, ako kukurica. Alebo z kazdeho trosku, aj ked to bude uz iny recept. Tak Ti potom zreferujem Miska. Inak, vcera som bola v dobrej indickej restike (byvame v Toulouse). Vola sa Gandhi a urcite si ju zopakujeme. Tak vdaka za receptik a pekny zvysok dna. Karin

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ahoj Karin, do tejto omacky mozes dat hociaku zeleninu, tofu, paneer, hocico. V podstate podobne robim vsetky omacky, menim korenie, orechy, sposob pripravy, niekedy orechy opeciem na panvici, aby som zvyraznila ich chut. Takze experimentuj, skusaj :)

      Odstrániť
  2. Takze som skusila...vlastne som urobila uplne iny recept. V sobotu som bola v knihkupectve a nadabila som na knihu od Camellia Panjabi- The Great Curries of India. Neviem, ci ti hovori nieco meno autorky, bola na cele najvacsich indickych restauracii v Londyne. Tak som si povedala, ze ved ked je dobre pre najvacsie restiky, bude aj pre mna. A urobila som take zeleninove curry , co sa vola kath katha z goa (musim si pozret na mape, kde sa nachadza goa...) a velmi nam to chutilo, dcera, co nie je velmi zvyknuta na taketo jedla, mi zhltla cely tanier. A ja dva :). Problem ve v tom, ze vlastne neviem, ako to jedlo MA chutit. Inak povedane, chyba mi chutovy vzor. Neviem, ci sa mi recept podaril a ci nie. Musela by som ist na staz k nejakej indickej rodine, aby som vedela. Mozno raz. A zajtra si zaexperimentujem s tym tvojim receptikom, ked vravis, ze zeleninku mozem dat, aku mam. Maj sa zatial pekne a dakujem za radu. Karin

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Goanske jedlo, tak to bolo asi s pouzitim kokosu, tie su najlepsie. Tiez vela pouzivam cerstvy kokos do zeleniny. Aj ked pouzijem chilli, kokos to pekne zjemni. Meno autorky knihy mi nic nehovori, poguglim :)

      Odstrániť
  3. Ano, je to recept s cerstvym kokosom, ktory sa mi nechcelo ist kupit...tak som dala kokosovy krem. To je ze vraj uplna "bohoruhacstvo", ale co uz. A dnes cecer, kedze som sa zakecala s kamoskou v parku, sme prisli neskoro a na ceveru boli zemiaky varene na pare s tromi druhmi omacok (curry, paradajkovo-cibulkova a chrenova). To je zase recept od Cyrila Lignac, to je francuz, co vydal viacej kniziek a mal v telke relaciu. Usmev, takze som este stale nespravila tento recept!!! Karin

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. hihi to nevadi :) do konca roka to este stihnes :)

      Odstrániť