sobota 5. decembra 2015

Prisiel k nam Mikulas!


Mikulas 2015


Pamatam sa ako nam urobili program v detskych kupeloch v Lucivnej a rozpravali nam o Sv. Mikulasovi. Povedali nam jednu z legiend o tom ako tento zvyk vznikol. Je sice viacero legiend, ale ja som mojim detom povedala prave tuto:

"" K menu tohto svätca sa viaže niekoľko legiend. Podľa prvej Mikuláš zabránil zúfalému činu otca, ktorý chcel, aby sa jeho dcéry stali kurtizánami, pretože nemal pre ne svadobné veno. Všetko začalo tak, že nešťastný otec prišiel o všetky svoje peniaze. Nebol schopný dcéram zabezpečiť veno a bez vena ich nechcel žiadny ženích. Zúfalstvo prinútilo otca, aby sa uchýlil k smutnému rozhodnutiu. Legenda hovorí, že sv. Mikuláš dal tajne do okna mešec plný zlatých mincí a tak zachránil prvú dcéru. Podobne sa zachoval aj pri ďalších dvoch dcérach.""


A po vyrozpravani legendy nas naucili aj pesnicku, ktoru som na youtube nasla len v polstine. Ale znie asi takto:

""Tu stoja krokodili, orangutany, aj dva male hadiky, kocur, aj mys, aj velmi velky slon, preco tu este nie su dva nosorozce. Lalalalala....""

 :) A tu mate video pre melodiu tohoto refrenu, pri ktorom sa aj napodobnuju zvieratka. O to vacsia sranda to je a mladsie deticky to bude urcite bavit :) Nasa mladsia skackala ako opicka aj pri velkom slonovi.



Legendu, ktoru spominam som nasla v tomto clanku, ktory mi osviezil pamat, cely clanok je zaujimavy, tak si mozete precitat. 


Prajeme Vam krasny Mikulassky den!

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára