nedeľa, 6. júna 2010

Mramorova babovka

Naucila ma ju robit moja mama a bol to moj celkom prvy vytvor v kuchyni.


Mramorova babovka




CO POTREBUJETE:

420g polohrubej muky
120g masla 
240g cukru
stipka soli
5 vajec
250ml mlieka
1 prasok do peciva
1 lyzica kakaa


Mramorova babovka



AKO POSTUPOVAT:

Cukor, zmaknute maslo a zltky vymiesame. Z bielkov uslahame tuhy sneh. Prasok do peciva vmiesame do muky so stipkou soli. Po troskach k maslu primiesame muku s praskom do peciva a mlieko. Zlahka vmiesame bielkovy sneh.

Formu vymastime a vysypeme struhankou. Prebytocnu struhanku vysypeme prec. Trocha bledeho cesta nalejeme do formy. Do ostatneho cesta vmiesame kakao a prelejeme nim blede cesto.

Ruru vyhrejeme na 180 stupnov a pecieme 30 minut prikryte a potom este 15-20 minut odokryte. Treba do babovky pichnut a ked sa cesto na palicku nelepi, je hotova.

Hotovu babovku s formou polozime na tanier a zakryjeme vlhkou utierkou. Nechame 5 minut postat a potom vyklopime.

Mramorova babovka


Na ozdobenie mozeme posypat praskovym cukrom.



Mramorova babovka

4 komentáre:

  1. Samé dobré papky.E.

    OdpovedaťOdstrániť
  2. :) Nemozem spat, tak si pozeram stare recepty, co som si pisala este ako skolacka od mojej maminky.

    OdpovedaťOdstrániť
  3. bábovka je krásna! :-)....anonymný, na jedlo sa nepíše a ani nehovorí fuj!....mám pocit, že si ju vôbec nepiekol!!!

    OdpovedaťOdstrániť