štvrtok 12. augusta 2010

Parene buchty


1parene  buchty 003





CO POTREBUJETE:

200g polohrubej muky (ja som pouzila muku Maida)
1 lyzicka suseneho pieskoveho drozdia
sol
1 lyzica krystaloveho cukru
1 vajce
125ml vlazneho mlieka
tuhsi dzem
olej

maslo
sladky kakaovy prasok (kakao + praskovy cukor) na posypanie



1parene  buchty 006



AKO POSTUPOVAT:

Do mise dame muku, cukor, drozdie a stipku soli. Premiesame.




Pridame vajicko a vlazne mlieko a vypracujeme nelepive cesto. Muku som potom este pridavala podla potreby.




Vypracovane cesto nechame v miske, poprasime troskou muky a zakryjeme kuchynskou utierkou. Ulozime na teple miesto. Ja som misku ulozila do vypnutej piecky, kde je stala teplota. Nechame kysnut pol hodinky alebo viac. Podla toho ako rychlo rastie.




Vykysnute cesto prelozime na pomucenu pracovnu plochu a vyvalkame na priblizne 1cm hruby plat. Rozkrajame na mensie platky a na kazdy polozime kusok dzemu.




Dzem zabalime do cesta a vytvarujeme male buchticky. Ulozime ich na plech a este 15 minut nechame podkysnut.




Buchty som parila v dvojhrnci. Do spodneho hrnca som dala asi 5cm vody, nan som polozila hrniec s dierkami a zakryla pokrievkou. Vodu v spodnom hrnci privedieme do varu. Ked sa zacne varit, ohen zmiernime, dno dierkoveho hrnca potrieme olejom a vlozime donho buchty trocha od seba, pretoze pocas parenia podrastu. Vrchny hrniec zakryjeme a parime 10 minut.




Hotove buchty vyberieme, pichneme sparadlom a potrieme olejom. Ulozime do misky a zakryjeme. Rovnako pokracujeme so zbytkom buchiet. Treba davat pozor pri vyberani, aby na buchty nekvapla horuca voda z pokrievky, inak splasnu.



Hotove buchty si posypeme sladkym kakom a pokvapkame roztopenym maslom.


Pomahala som si tymto receptom.

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára