Aloo Palak


1aloo palak 027



ČO POTREBUJETE:

2 viazaničky čerstvých špenátových listov (bez stoniek)
voda podľa potreby

2 lyžice ghee
1/2 lyžičky rímskej rasce
2 stredné veľké červené cibule; nakrájané nadrobno
1 zelená čili paprička (ja som vynechala, lebo som varila pre deti, aby to nebolo príliš pálivé)
1 lyžička cesnakovo-zázvorovej pasty (alebo pol lyžičky z každého, čerstvo nastrúhaného)
1/2 lyžičky mletého koriandru
1/2 lyžičky mletého kašmírskeho čili korenia
4 stredne veľké zemiaky; nakrájané na kocky
soľ
3/4 lyžičky sušenej senovky gréckej (kasuri methi)
1/2 lyžičky Garam masala
2 lyžice sladkej smotany (nemusí byť!)



1aloo palak 036



AKO POSTUPOVAŤ:

Takto vyzerajú dve viazaničky špenátových listov, ktoré som použila (len aby ste mali predstavu o množstve).


1aloo palak 003


Špenátové listy umyjeme a vložíme do mierne vriacej vody na minútku. Scedíme a vymixujeme na pastu.

1aloo palak 007


1aloo palak 015


Pred blanšírovaním...

1aloo palak 004


... po blanšírovaní.

1aloo palak 008


Použijeme 4 stredne veľké zemiaky. Znova obrázok len pre predstavu, aké asi veľké.

1aloo palak 010


V hlbšom hrnci zohrejeme ghee a orestujeme na ňom rímsku rascu.

1aloo palak 013


Pridáme čili papričku (ja som nepoužila), cibuľu a restujeme, kým cibuľa nie je priesvitná.

1aloo palak 014


Pridáme cesnakovo-zázvorovú pastu, mletý koriander a čili korenie, premiešame.

1aloo palak 018


Pridáme nakrájané zemiaky a špenátovú pastu.

1aloo palak 019


Premiešame, osolíme a podlejeme trochou vody. Na miernom ohni varíme zakryté asi 10-15 minút, kým zemiaky nie sú mäkké.

1aloo palak 020


Potom pridáme garam masala, senovku grécku, premiešame....

1aloo palak 021


... nakoniec vmiešame smotanu a minútku necháme celé prevrieť. Odstavíme z ohňa a prikryté necháme 10 minút postáť.

1aloo palak 022



Podávame s indickými plackami (Chapati, Naan).

Komentáre